Verkoop schepen Chiquita voltooid

20 Jun, 2007, 20:35 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, June 20 /PRNewswire/ --

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) maakte vandaag bekend dat zij haar 12 koelboten heeft verkocht voor 227 miljoen USD. De opbrengst van de transactie wordt gebruikt voor de afbetaling van de ongeveer 170 miljoen USD aan uitstaande schulden en het overblijvende bedrag zal worden geïnvesteerd in algemene bedrijfsdoelen, waaronder investeringsgroei of aflossingen van toekomstige schulden. De schepen worden nu gecharterd van een alliantie die bestaat uit Eastwind Maritime Inc. en NYKLauritzenCool AB. De partijen zijn ook een strategische overeenkomst aangegaan voor de lange termijn waarin de alliantie Chiquita's geprefereerde leverancier zal worden voor het zeetransport van en naar Europa en Noord-Amerika.

Met een jaarlijkse omzet van circa 4,5 miljard USD is Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) een toonaangevende, internationale verkoper en distributeur van verse en voorbereide voedselproducten van hoge kwaliteit - van energierijke bananen en ander fruit tot voedzame en handige bereide salades. De producten en diensten van het bedrijf zijn bedoeld om het hart en de glimlach te winnen van consumenten over de hele wereld, door hen te helpen te genieten van gezonde, verse voeding. Het bedrijf verkoopt producten met de kwaliteitsmerken Chiquita(R) en Fresh Express(R) en andere gerelateerde handelsmerken. Er werken circa 25.000 mensen bij Chiquita in meer dan 70 landen. Voor meer informatie, kijk op: http://www.chiquita.com.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.