"Vervoer in een Wereldwijde Economie: Uitdagingen en Kansen in de Economische Daling"

26 Feb, 2009, 09:00 GMT Van International Transport Forum

PARIJS, February 26 /PRNewswire/ --

- Inschrijving geopend voor het International Transport Forum 2009 met korting voor vroege registratie tot 30 april

"Wij zijn druk bezig met het voorbereiden van het tweede International Transport Forum in een bijzonder moeilijke tijd voor de wereldwijde economie", verklaarde de Secretaris-generaal van het International Transport Forum (ITF) Jack Short in Parijs op donderdag tijdens de aankondiging van het begin van de inschrijvingen voor het Forum dit jaar, een uiterst belangrijke wereldwijde bijeenkomst voor de vervoersgemeenschap die politiek en bedrijfsvoering samenbrengt. Het Forum, met de titel "Vervoer voor een Wereldwijde Economie - Uitdagingen en Kansen in de Economische Daling", wordt gehouden in Leipzig, Duitsland, van 26 tot 29 mei.

"De vervoersindustrie voelt de gevolgen van de wereldwijde economische daling en de resulterende dramatische terugloop van omzet en activiteiten", aldus de heer Short. "Maar vervoer kan en moet een strategische rol spelen in het economisch herstelproces", benadrukte de Secretaris-generaal. Het Forum brengt vooraanstaande vertegenwoordigers van regeringen, de industrie en de wetenschappelijke gemeenschap bij elkaar in Leipzig en dat biedt een unieke mogelijkheid om de meest urgente problemen resulterend uit de crisis te bekijken en te beginnen antwoorden te vinden op sleutelvragen als:

- Welke invloed heeft de huidige crisis op het vervoer en wat zijn de
      passende reacties van de politiek?
    - Wat is de rol van het vervoer in een effectief pakket van
      stimuleringsmaatregelen?
    - Wat is de beste manier om milieudoelen te bereiken?
    - Welke maatregelen zijn nodig om de sociale gevolgen van de crisis het
      hoofd te bieden?
    - Hoe realistisch is het gevaar dat protectionisme weer terug komt?

"Efficiënter vervoer kan een belangrijke steun betekenen voor het herstel van de groei van en het vertrouwen in de wereldeconomie", zei Dhr. Short. "Het Forum dit jaar in Leipzig is een kans om de weg aan te geven."

Meer details over het programma van het International Transport Forum 2009 zijn te vinden op: http://www.internationaltransportforum.org/2009/pdf/Prelprog.pdf.

Portaal voor inschrijving: http://www.internationaltransportforum.org - Tot 30 april 2009 kunnen deelnemers die zich vroeg inschrijven, profiteren van een korting op de deelnamekosten.

Accreditatie voor de pers:

BRON International Transport Forum