VoiceCorp brengt webReader uit, het nieuwste product voor spraak op long-tail websites en blogs

31 Maa, 2009, 09:00 BST Van VoiceCorp

UPPSALA, Zweden, March 26 /PRNewswire/ --

- Bloggers en privé websites kunnen hun webcontent nu binnen een paar minuten van spraak voorzien!

Nederland is het volgende land waar VoiceCorp haar nieuwste ReadSpeaker applicatie, onder de naam webReader, uitbrengt. webReader maakt het mogelijk om de online content van de kleinere blogs en websites onmiddellijk om te zetten in spraak met de nieuwste tekst-naar-spraak technologie.

Oprichter en CEO Niclas Bergström: "We hebben goed geluisterd naar de feedback op onze bestaande producten. Daarom is besloten om een one-stop webshop te bouwen, waar eenvoudig de oplossing gekozen kan worden die het best past bij iedere gebruiker. We bieden voor privé websites en blogs ook een gratis, met advertenties gesponsorde versie."

ReadSpeaker webReader is te vinden op http://webreader.readspeaker.com en met een intuïtieve stap-voor-stap handleiding kunnen content-eigenaren hun websites en blogs binnen een paar minuten van spraak voorzien. Gebruikers kunnen de audio versie gratis benaderen en hoeven geen enkele software of plug-in te downloaden. Via elke op internet aangesloten computer of mobiel apparaat kan de content beluisterd worden.

ReadSpeaker webReader is ook beschikbaar in US Engels, Brits Engels, Duits, Zweeds, Frans, Italiaans, Spaans en Portugees. Voor de Nederlandse stemmen maakt de webReader gebruik van de technologie van Fluency.

Over VoiceCorp (http://www.voice-corp.com)

VoiceCorp is het toonaangevende Software as a Service (SaaS) bedrijf op het gebied van omzetten van content naar spraak voor websites en RSS feeds. De oprichters van VoiceCorp waren in 2001 met de ReadSpeaker applicatie de eerste pioniers ooit op het gebied van spraak applicaties voor websites. VoiceCorp heeft een grote verscheidenheid aan klanten in het bedrijfsleven, bij de media, de overheid en non-profit instellingen over de gehele wereld die de diensten van VoiceCorp afnemen. Er zijn miljoenen luisteraars per maand. VoiceCorp zet teksten on-the-fly om in spraak in meer dan 20 talen en levert een portfolio aan op het web gebaseerde tekst-naar-spraak applicaties voor websites, RSS feeds, online campagnes, nieuwsbrieven en e-mails voor computers en draagbare apparaten zoals mp3-spelers, smartphones, iPhones en PDA's.

BRON VoiceCorp