Voith Hydro: succesvolle joint venture handelt onder nieuwe naam

13 Feb, 2009, 15:28 GMT Van Voith AG

HEIDENHEIM, Duitsland, February 13 /PRNewswire/ -- De bedrijfsnaam verandert, maar de succesvolle koers wordt in onderling overleg voortgezet: vanaf 1 april 2009 verandert de naam Voith Siemens Hydro Power Generation in Voith Hydro. In 2000 hebben de twee bedrijven Voith en Siemens, twee toonaangevende fabrikanten van turbine en generatortechnologie op het gebied van hydro-elektrische energie, de krachten gebundeld in een joint venture; sindsdien hebben ze het succes van de joint venture verder uitgebouwd. De aandelen van het bedrijf van de twee joint-venturepartners blijven ongewijzigd: Voith heeft 65 procent en Siemens 35 procent van de aandelen in Hydro Voith in bezit.

"Onder de nieuwe naam zal het bedrijf blijven staan voor bewezen deskundigheid, uitmuntend onderzoek en ontwikkeling, technische betrouwbaarheid en innovaties die wereldwijde erkenning hebben gekregen. Voith Hydro behoudt zijn leidende positie als een kwaliteitsbewuste aanbieder van apparatuur en diensten voor bestaande en nieuwe hydro-elektrische centrales ", zegt dr. Roland Muench, directievoorzitter van Voith Hydro. "We hebben onze competenties binnen de joint venture aanzienlijk kunnen uitbouwen. Vandaag de dag bieden wij als full-serviceprovider eigenlijk alles - van een complete oplossing tot afzonderlijke onderdelen - uit onze eigen engineering en productiefaciliteiten." Het bedrijf heeft nu wereldwijd een leidende positie als aanbieder van complete systemen. Het productassortiment omvat oplossingen die variëren van het complete concept tot afzonderlijke elektrische en hydraulische componenten, plus deskundige service.

Dr. Roland Muench is zeer tevreden met de ontwikkeling: "We hebben met succes onze leidende positie in de wereldwijde markt voor hydro-elektrische energie uitgebouwd. De orderportefeuille steeg met meer dan 25 procent in het afgelopen jaar tot bijna 1,4 miljard euro nu, niet in het minst vanwege de grote wereldwijde vraag naar emissie-vrije energie."

Voith zet de standaarden op de markten van papier, energie, mobiliteit en service. Voith, opgericht op 1 januari 1867, met tegenwoordig 43.000 medewerkers, een omzet van 4,9 miljard euro en 290 locaties wereldwijd, is een van Europa's grote familiebedrijven.

Contactpersoon:

Voith AG