Volgens BNY Mellon ARX is Brazilië in goede positie om de globale financiële crisis te doorstaan en voorziet het mogelijkheden voor waardebeleggers

07 Apr, 2009, 21:04 BST Van The Bank of New York Mellon Corporation

NEW YORK, April 7 /PRNewswire/ --

- Hervormingen en vraag naar grondstoffen dragen bij tot de groei van een financiële spaarpot

Volgens BNY Mellon ARX, een eenheid van BNY Mellon Asset Management die zich focust op Brazilië, hebben de hervormingen in Brazilië van het laatste decennium ertoe bijgedragen dat het land goed gepositioneerd is de globale economische crisis te doorstaan, en suggereren verscheidene factoren dat de aandelenmarkten mogelijkheden leveren aan waardebeleggers.

"De voordelen van de 'Plano Real' van de jaren '90, de grondstoffenboom en de groeiende koopkracht van de uitbreidende middenklasse hebben allen bijgedragen tot de versterking van de nationale economie," vertelt Jose Alberto Tovar, directeur van BNY Mellon ARX. "De 'Plano Real' heeft de inflatie ingetoomd en heeft de Braziliaanse positie wat betreft de lopende rekening aanzienlijk verbeterd. De stijgende vraag naar grondstoffen heeft Brazilië geholpen een grote spaarpot van deviezenreserves op te bouwen, en de economie is nu meer gediversifieerd doordat de secundaire en tertiaire sectoren gegroeid zijn."

"Als we kijken naar de aandelenwaarderingen zien we dat ze nu op hun laagste punt staan in tien jaar en dat er dus vele redenen zijn om tot de conclusie te komen dat de markten goede winstmogelijkheden vertonen," aldus Tovar. Het team van BNY Mellon ARX vermeldde dat Standard & Poor's en Fitch de schuld van Brazilië de rating 'goede belegging' toekennen, dat buitenlandse directe investeringen sterk blijven, en dat het monetair beleid van het land ertoe geleid heeft dat er aanzienlijke ruimte is om de rentevoet te verlagen. "We verwachten dat de Braziliaanse economie sneller zal herstellen dan het globale gemiddelde. Het Braziliaanse Bureau voor de Statistiek voorspelt een groei van het bbp van 4 procent in 2010," vertelt Tovar.

Controle over de inflatie heeft geleid tot positieve golven doorheen de economie. "Behalve lagere rentevoeten, hebben we ook een uitbreiding van krediet gezien," zegt Tovar. "Bedrijven en individuele investeerders maken langetermijnbeslissingen met een groter gemak en de basis is aanwezig voor een grotere stijging van het reëel inkomen en de reële productiviteit.

Nota voor redacteurs:

BNY Mellon Asset Management is de overkoepelende organisatie voor de aangesloten vermogensbeheerfirma's en globale distributiebedrijven van The Bank of New York Mellon Corporation.

The Bank of New York Mellon Corporation is een globaal financieel dienstenbedrijf dat zich toelegt op het helpen van klanten om hun financiële activa te beheren en te verleggen, met operaties in 34 landen en diensten op meer dan 100 markten. De onderneming is een toonaangevende leverancier van financiële diensten aan instellingen, corporaties en kapitaalkrachtige individuen, die superieur vermogensbeheer en rijkdombeheer, activa dienstenverlening, emittentdiensten, clearingdiensten en schatkistdiensten aanbiedt via een wereldwijd team gefocust op de klant. De firma heeft US $ 20,2 biljoen in activa onder hoederecht en administratie, US $ 928 miljard in activa onder beheer, onderhoudt meer dan US $ 11 biljoen aan uitstaande schulden, en verwerkt globale betalingen met een gemiddelde van US $ 1,8 biljoen per dag. Bijkomende informatie kunt u vinden op www.bnymellon.com.

Alle informatie is verkregen door BNY Mellon Asset Management per 31 december 2008. De meningen voorgesteld in dit document zijn die van BNY Mellon ARX Investimentos Ltda en stellen niet de meningen voor van de overkoepelende organisatie BNY Mellon Asset Management. Dit persbericht is uitgebracht door BNY Mellon Asset Management voor leden van de financiële pers en media en de informatie hierin vermeld moet niet aanvaard worden als investeringsadvies. Prestaties uit het verleden zijn geen leidraad voor toekomstige prestaties. Een bedrijf van The Bank of New York Mellon

BRON The Bank of New York Mellon Corporation