Vooraanstaand wereldwijd advocatenkantoor lanceert baanbrekende webgids

28 Jul, 2005, 10:00 BST Van Eversheds LLP

LONDEN, July 28 /PRNewswire/ --

- Eversheds lanceert het allereerste pan-Europese juridische referentie-instrument

Eversheds LLP kondigde vandaag de lancering aan van de eerste uitgebreide op het Web gebaseerde gids voor kritieke juridische kwesties in Europese landen.

Directors Law of Europe is een online instrument dat in een enkele georganiseerde bron gedetailleerde informatie biedt over de toepasselijke wetgeving in 29 verschillende Europese landen. In heel Europa hebben advocaten voor multinationale bedrijven nu met enkele muisklikken toegang tot juridische informatie die van kritiek belang is voor de inspanningen van hun bedrijf wat hun naleving van de voorschriften en hun bedrijfsvoering betreft.

"De wereld is werkelijk plat geworden," aldus Paul Smith, een partner bij Eversheds en de aandrijvende kracht achter Directors Law of Europe. "Als resultaat hiervan is het nu zonder meer essentieel dat bedrijven op internationaal niveau door een enorm juridisch labyrint kunnen navigeren.

"Wij hebben Directors Law of Europe ontworpen als een volledige en toch gebruikersvriendelijke hulpbron," voegde Mr. Smith hieraan toe. "Met Directors Law of Europe kunnen bedrijven overal ter wereld rendabeler en met minder risico zaken doen in Europa."

Directors Law of Europe behandelt een breed scala aan juridische onderwerpen en is de enige bron ter wereld waarin al deze informatie te vinden is.

"Als Algemeen juridisch directeur van een multinationaal bedrijf of van een Amerikaans bedrijf dat in Europa zaken doet, heb je Directors Law of Europe zonder meer nodig," zei Thomas L. Sager, Vice President en Assistant General Counsel van DuPont.

"Deze hulpbron is absoluut essentieel voor alle bedrijven die waar ook in Europa zaken doen," aldus Mr. Sager.

Directors Law of Europe is beschikbaar via: http://www.eversheds.com/directorslawofeurope/index.asp

Eversheds LLP beschikt over meer dan 2.000 juridisch en zakelijk adviseurs, die diensten leveren aan het bedrijfsleven en de financiële gemeenschap op zowel particulier als openbaar niveau. Toegang tot al deze diensten is mogelijk via het netwerk van internationale kantoren van het bedrijf. Eversheds biedt een combinatie van plaatselijke marktkennis en de hulpbronnen en de internationale mogelijkheden van één van de grootste advocatenkantoren ter wereld.

Website: http://www.eversheds.com/directorslawofeurope/index.asp

BRON Eversheds LLP