Voordracht mr P.A.F.W. Elverding als lid Raad van Commissarissen Campina

09 Jan, 2008, 11:26 GMT Van Campina

ZALTBOMMEL, Nederland, January 9 /PRNewswire/ -- De Raad van Commissarissen heeft besloten de heer mr P.A.F.W. (Peter) Elverding voor te dragen als lid van de Raad van Commissarissen van Campina BV. Elverding is de beoogde opvolger van de regulier aftredende commissaris, Jhr mr H.A. (Herman) van Karnebeek. De Ledenraad van Campina neemt hierover tijdens haar vergadering op 7 mei 2008 een besluit.

De heer Elverding wordt bovendien met een speciale voordracht van de Centrale Ondernemingsraad van Campina voorgedragen. Mede gelet op zijn expertise op het gebied van human resources is de medezeggenschap bij Campina van mening, dat de heer Elverding buitengewoon geschikt is om de positie van zogeheten sociaal commissaris bij Campina te vervullen, een rol die de heer Jhr mr Van Karnebeek de afgelopen jaren vervulde.

Peter Elverding (58) heeft ruime nationale en internationale managementervaring. Na managementposities bij Akzo Nobel NV en De Bijenkorf BV begon hij in 1985 aan een loopbaan bij Koninklijke DSM NV. De heer Elverding maakte twaalf jaar deel uit van de Raad van Bestuur van Koninklijke DSM, waarvan acht jaar als CEO. Momenteel vervult hij diverse commissariaten. Zo is de heer Elverding Voorzitter van de Raad van Commissarissen van Océ NV, lid van de Raad van Commissarissen van SHV Holdings NV en van ING Groep NV. Tevens is hij Voorzitter van de Raad van Toezicht van de Universiteit van Maastricht.

Noot voor de redactie:

De internationale coöperatieve zuivelonderneming Campina heeft 8.000 leden-melkveehouders die samen eigenaar zijn van Campina. Zij zorgen dagelijks voor hun koeien, het landschap en de beste kwaliteit melk. Deze melk, vol natuurlijke bouwstoffen voor het menselijk lichaam, vormt de basis voor melk, zuiveldranken, yoghurts, desserts, kaas en boter, die consumenten herkennen aan de merken Campina, Landliebe en Mona. Daarnaast is Campina wereldwijd een toonaangevende aanbieder van ingrediënten die hun toepassing vinden in voedingsmiddelen en farmaceutische producten. Met hun passie voor zuivel realiseren de 6.300 medewerkers een omzet van meer dan EUR 3,6 miljard (2006).

Internet: http://www.campina.com

BRON Campina