Voordrachten Raad van Commissarissen en Raad van Bestuur AEGON N.V.

08 Maa, 2007, 07:00 GMT Van AEGON N.V.

DEN HAAG, Nederland, March 8 /PRNewswire/ -- De Raad van Commissarissen van AEGON N.V. (NYSE: AEG, LSE: AGN) zal aandeelhouders tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVvA) van 25 april 2007 voorstellen twee vacatures te vervullen. Mevrouw Karla M.H. Peijs en de heer Antony Burgmans worden voorgedragen als lid van de Raad van Commissarissen voor een periode van vier jaar.

Mevrouw Peijs, die de Nederlandse nationaliteit heeft, is sinds 1 maart 2007 Commissaris van de Koningin in Zeeland. Daarvoor was zij minister van Verkeer en Waterstaat en lid van het Europees Parlement. Mevrouw Peijs was van 1992 tot 2003 al lid van AEGON N.V.'s Raad van Commissarissen. Zij trad in 2003 terug in verband met haar benoeming tot minister van Verkeer en Waterstaat.

De heer Burgmans, die de Nederlandse nationaliteit heeft, is voorzitter van Unilever N.V. en Unilever plc. Daarvoor bekleedde de heer Burgmans verschillende posities bij Unilever. Als laatste was hij CEO en voorzitter van Unilever N.V. en vice-voorzitter van Unilever plc. De heer Burgmans is lid van de Raad van Commissarissen van Akzo Nobel N.V. en van de Board of Directors van BP plc.

Voorts zal de Raad van Commissarissen voorstellen om de heer Leo van Wijk voor vier jaar te herbenoemen als lid van de Raad van Commissarissen.

De Raad van Commissarissen zal tevens voorstellen om de heer Alexander Wynaendts voor vier jaar te herbenoemen als lid van de Raad van Bestuur van AEGON N.V.

Bovengenoemde voorstellen zijn opgenomen in de agenda voor de AVvA 2007, die beschikbaar is op de corporate website www.aegon.com. OVER AEGON

AEGON is een van de grootste levens- en pensioenverzekeraars ter wereld en een toonaangevende aanbieder van beleggingsproducten. We stimuleren onze lokale vestigingen hun producten en diensten zo te ontwikkelen dat deze optimaal aansluiten bij de wensen van onze klanten, waarbij ze gebruik maken van de meest geschikte distributiekanalen. We zijn er trots op dat we deze lokale aanpak kunnen combineren met de kracht van onze groeiende wereldwijde organisatie.

AEGON's hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag. Wereldwijd heeft AEGON ongeveer 29.000 medewerkers in dienst. AEGON bedient miljoenen klanten in meer dan twintig landen in Amerika, Europa en Azië, met omvangrijke activiteiten in de Verenigde Staten, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

Respect, kwaliteit, transparantie en vertrouwen vormen de kernwaarden van AEGON. AEGON streeft er voortdurend naar om de verwachtingen van klanten, aandeelhouders, werknemers en zakenpartners waar te maken. We zijn voortdurend op zoek naar innovatieve ideeën en we streven ernaar de beste in onze bedrijfstak te zijn. CONTACT INFORMATION

Group Corporate Affairs & Investor Relations

Analisten &        +31-(0)70-344-83-05
    beleggers
    Media              +31(0)70-344-83-44
    E-mail             gca-ir@aegon.com
    Website            www.aegon.com

Dit persbericht is een vertaling van het officiële Engelstalige persbericht, dat u kunt vinden op de corporate website www.aegon.com.

PRN NLD.

BRON AEGON N.V.