Waar gasten dieper in hun buidel moesten tasten voor een overnachting - de geactualiseerde hotelprijsbarometer van hotel.info

10 Jan, 2012, 11:52 GMT Van hotel.info

NEURENBERG, Duitsland, January 10, 2012 /PRNewswire/ --

De ontwikkeling van kamerprijzen blijft in veel Europese metropolen stijgen. In sommige steden konden hotelgasten echter profiteren van kortingen. Dit blijkt uit de resultaten van de hotelprijsbarometer van hotel.info [ http://www.hotel.info ], de kostenloze onlinehotelreserveringsservice met meer dan 210.000 hotels wereldwijd. Het resultaat:

- Amsterdam door duidelijke prijsverhoging met afstand koploper

- Hotels in New York en Moskou het duurst

Van de vijf grootste steden in Nederland was Amsterdam in november de duurste hotelbestemming. In die maand betaalden gasten gemiddeld 7,07% meer dan in dezelfde maand in het jaar ervoor, namelijk 125,34 euro. De hotels in de hoofdstad profiteerden onder andere van beurzen en evenementen, zoals het International Documentary Film Festival.

Van de vijf grootste steden in Nederland daalde de gemiddelde kamerprijs alleen in Den Haag, waar de Nederlandse regering zetelt, met ongeveer 2% naar 110,74 euro.

Moskou, een van de drukste metropolen van Europa, is de duurste hotelbestemming van alle Europese hoofdsteden met een prijsstijging van 9,67% naar 183,78 euro. Ook in Oslo moesten gasten beduidend dieper in hun buidel tasten voor een overnachting. In deze stad moest gemiddeld 170,89 euro en daarmee 7,25% meer worden betaald dan in dezelfde maand in het jaar ervoor. In de top 10 bleven alleen de kamerprijzen in Stockholm en Kiev stabiel; respectievelijk 144,10 euro en 136,60 euro.

Uit de internationale prijsanalyse kan verder geconcludeerd worden dat New York, the Big Apple, een dure bestemming blijft.

Het volledige persbericht vindt u hier:

Perscontact:

Aleksander Szumilas