Wachovia, klant van Asset Control, wint de American Financial Technology Award voor beste ondernemingsinitiatief databeheer

13 Dec, 2006, 08:00 GMT Van Asset Control International BV

NEW YORK, December 13 /PRNewswire/ --

- Bank geëerd om zijn hybride aanpak van databeheer door de implementatie van een sectorleidend vermogen voor referentiegegevens

Asset Control, een leidende leverancier van oplossingen voor gecentraliseerd databeheer (CDM) voor de financiële sector, heeft vandaag aangekondigd dat zijn klant Wachovia is geëerd met de American Financial Technology Award (AFTA) voor beste ondernemingsinitiatief databeheer.

De reden voor de prijs was het drie jaar durende initiatief van Wachovia om de informatiebeheersvermogens van zijn afdeling Corporate and Investment Bank te verbeteren door de referentiegegevensfunctie te centraliseren en te standaardiseren. Bij dit initiatief werd gebruik gemaakt van een "hybride" aanpak van databeheer, waarbij plaatselijk door Asset Control geleverde technologie wordt ingezet, in combinatie met uitbestede beheersdiensten voor door Accenture geleverde referentiegegevens. Door dit initiatief heeft Wachovia zijn zakelijke en operationele risico verminderd door een verbeterde kwaliteit van en berichtgeving over gegevens en heeft het zijn aandacht voor zakelijke gebieden met hogere waarde verhoogd.

Wachovia ging in 2005 met Asset Control samenwerken om prijsgegevens voor zijn activiteiten voor risicobeheer te beheren met een oplossing die is ontworpen om de bank grotere controle te bieden over zijn gegevens en het vermogen om de oplossing over zakelijke lijnen uit te breiden. Het product van Asset Control, AC Plus, legt alle historische simulaties voor VaR vast en zuivert die op basis van het eind van de dag en wordt hoofdzakelijk door degenen in risicobeheer gebruikt, maar tevens door het front-office om te assisteren bij op aandelen gebaseerde analyses.

"Asset Control is in het bijzonder vereerd om zich aan te sluiten bij AFTA in de erkenning van de hybride databeheersstrategie van Wachovia - een echt innovatieve aanpak van de optimalisatie van kosten en de verhoging van efficiëntie om toekomstige zakelijke groei te ondersteunen," zei Ger Rosenkamp, CEO van Asset Control. "Door de hybride aanpak van databeheer na te streven is Wachovia gereed om agressieve zakelijke initiatieven en groei te ondersteunen. Wachovia wordt door de sector nog steeds erkend om zijn vermogen om IT-initiatieven om te zetten in meetbare zakelijke voordelen en we spelen graag een rol in hun succes."

Wachovia heeft zijn initiatief voor databeheer dit jaar uitgebreid door Accenture Managed Reference Data Service (MRDS) toe te passen - een uitbestede dienst die meerdere bronnen van referentiegegevens integreert in een enkele veiligheidsreferentiemaster door de datafeeds via zakenregels te verwerken die de gegevens normaliseren, valideren, arbitreren, vergelijken en consolideren. De dienst levert dagelijkse updates van referentiegegevens voor ongeveer 4,5 miljoen obligaties, waaronder wereldwijde aandelen, producten voor vast inkomen en derivatieven en de IT-infrastructuur, arbeid en processen voor zuivering en beheer van gegevens. De MRDS-technologie van Accenture is gebaseerd op de modules van Asset Control voor AC Plus en AC SecurityMaster.

"Wachovia erkent dat kwaliteitsreferentiegegevens en de automatisering van referentiegegevensbeheer een positieve relatie hebben met operationele efficiëntie en superieure prestatie," zei Sandy Weil, senior executive bij Accenture en global sales lead voor Accenture MRDS. "We feliciteren Wachovia met deze welverdiende eer wegens innovatie en gedurfd leiderschap in de sector."

AFTA, gepresenteerd door Waters magazine, Dealing with Technology en Hedge Fund & Investment Technology, erkent uitmuntendheid in de sector voor de inzet en het beheer van financiële informatietechnologie binnen de grootschalige investeringsbanksector. Om in aanmerking te worden genomen voor beste ondernemingsinitiatief databeheer van AFTA moeten financiële instellingen een innovatieve databeheersstrategie aantonen die de kwaliteit van gegevens verbetert en de kosten voor gegevens in de hele onderneming vermindert.

Over Asset Control

Asset Control is 's werelds leidende leverancier van Centralized Data Management (CDM) aan firma's in de financiële sector. Met een volledige reeks interne en uitbesteedde opties biedt Asset Control Total Data Management (TDM), een hybride aanpak van databeheer. De selectie ontwikkelingshulpmiddelen, kant-en-klare softwareoplossingen en uitbesteedde diensten stellen gebruikers in staat hun investeringsdata te optimaliseren voor efficiëntie, kostenbeheer, gereduceerd operationeel risico en toegenomen waarde van hun data.

De reeks producten van Asset Control, afgeleid van het robuuste en betrouwbare modulaire framework AC Plus, omvat dataoplossingen die marktrisico aanpakken, kredietrisico van de tegenpartij, veiligheidsmaster, onderzoek en bedrijfsacties, alsmede wereldwijde dataverwerking en administratie. Bij het behandelen van data van verkopers en interne systemen verzamelen, valideren, normaliseren en consolideren deze oplossingen data in gezuiverde samengestelde "gouden kopie"-reeksen voor zakelijk gebruik.

Klanten zijn Abbey National, ABN AMRO, Allied Irish Banks PLC, Barclays Capital, Barclays Global Investors, Bayerische Landesbank, BBVA, Calyon, Commerzbank, Convexity Capital Management, E*TRADE Securities, LLC, IBM (Dresdner Bank), Grupo Santander, Harvard Management Company, HSH Nordbank, HypoVereinsbank, ING, Lloyds TSB Corporate Markets, LCH.Clearnet, Robeco Groep, Société Générale, Standard Bank, Standard Chartered, Union Investment en Wachovia Corporation, en ook een zeer grote, wereldwijde energiegroep. Asset Control, opgericht in 1991, is een private firma met activiteiten in Londen, New York en Nederland. Bezoek voor meer informatie www.asset-control.com.

BRON Asset Control International BV