Warburg Pincus Richt Mondiaal Private Equity Vastgoed Fonds Op van 1,2 Miljard Amerikaanse dollar

30 Okt, 2006, 07:00 GMT Van Warburg Pincus

NEW YORK, October 30 /PRNewswire/ --

- Warburg Pincus Real Estate I L.P. Zal Worden Geïnvesteerd in Mondiale Mogelijkheden met Focus op de V.S., Europa en Azië

Warburg Pincus, het mondiale private equity bedrijf, heeft vandaag de definitieve oprichting van Warburg Pincus Real Estate I, L.P. (WPRE I) aangekondigd. Dit is een mondiaal fonds ter waarde van 1,2 miljard Amerikaanse dollar dat wereldwijd in vastgoedmogelijkheden zal worden geïnvesteerd.

"Het investeren in vastgoed is voor Warburg Pincus al meer dan twee decennia een focusgebied. Vandaar dat ik buitengewoon tevreden ben dat ik de oprichting van dit toegewijde fonds kan aankondigen," zei Co-President Joseph P. Landy. "We hebben een afgescheiden fonds voor onze mondiale vastgoed investeringsactiviteiten opgericht op een moment dat het bedrijf zijn vastgoed 'deal flow' wereldwijd substantieel heeft zien toenemen."

Met de oprichting van WPRE I heeft Warburg Pincus de bedoeling zijn fundamentele principes van private equity investeringen toe te passen op een verbrede focus op mondiale vastgoedmogelijkheden. Gedurende de vier decennia dat het bedrijf opereerde in private equity, zijn de wereldwijde infrastructuur en mondiale deskundigheid van het bedrijf in de belangrijkste industrieën een essentieel onderdeel geweest van zijn algemene strategie.

Dit is het twaalfde fonds dat is opgericht door Warburg Pincus sinds de oprichting van het bedrijf in 1966.

Michael F. Profenius, een Managing Director van Warburg Pincus en partner in de mondiale vastgoedpraktijk van het bedrijf, zei: "WPRE I combineert onze ervaring in vastgoed en deskundigheid op het gebied van investeren in private equity met een sterke en toepassingsspecifieke 'capital base'. Dit maakt het voor ons mogelijk gebruik te maken van aantrekkelijke vastgoed investeringsmogelijkheden en het team streeft actief naar vele transacties op de mondiale markt."

De investeerdersbasis van WPRE I bevat bepaalde institutionele investeerders, inclusief een aantal lange termijn commanditaire vennoten die voorheen in private equity fondsen van Warburg Pincus hebben geïnvesteerd.

"We zijn zeer blij met de investeringen in Warburg Pincus' vastgoed fonds, omdat we erg gesteld zijn op de mondiale focus, inclusief de uitstraling die deze heeft naar de Chinese en andere Aziatische markten," zei Phil Riordan, Senior Managing Director, GE Asset Management. "Wij geloven dat de investeringsstrategie van het vastgoedfonds, de daarbij behorende geïntegreerde aanpak met de private equity business en de focus op het investeren op entiteitsniveau anders en overtuigend zijn."

De afgelopen 20 jaar heeft Warburn Pincus meer dan 1 miljard Amerikaanse dollar geïnvesteerd in vastgoed en aan vastgoed gerelateerde transacties. De investeringen van het bedrijf overspannen diverse vastgoedsectoren, waaronder de huizenbouw, de detailhandel, senior housing, mini opslag, landontwikkeling en vastgoeddiensten in Noord-Amerika, Europa en Azië.

Sinds 1971, toen het bedrijf zijn eerste institutionele fonds oprichtte, heeft Warburg ongeveer 24 miljard Amerikaanse dollar geïnvesteerd in 550 ondernemingen in meer dan 30 landen. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 10 miljard Amerikaanse dollar in beheer.

Over Warburg Pincus

Warburg Pincus is een van de oudste en grootste private equity investeringsbedrijven ter wereld. Warburg Pincus heeft, in samenwerking met management teams, een actieve houding aangenomen in het opbouwen van bedrijven. Het bedrijf heeft een actieve portefeuille van meer dan 100 ondernemingen. Belangrijke actuele en voormalige vastgoedgerelateerde investeringen zijn onder meer: Chelsea Property Group, Grubb & Ellis, Grupo Pinar, Guangzhou R&F Properties, Lennar Corporation (voorheen Pacific Greystone), Racebrook Capital, Raycom, Resolution II Holdings, Romanian Real Estate Partners, Sunshine 100, StorageMart en Wall Homes. Andere betekenisvolle private equity investeringen zijn onder meer: BEA Systems, Coventry Health Care, Knoll, Mattel, Mellon Financial, Neiman Marcus, Neustar, WNS, Bharti Tele-ventures en TransDigm. Gedurende zijn 40-jarige bestaan heeft Warburg Pincus in alle stadia van de levenscycli van bedrijven geïnvesteerd, van het oprichten, het opstarten en het leveren van groeikapitaal tot herstructureringen, herkapitalisaties en buy-outs. het bedrijf heeft kantoren in New York, Menlo Park, Londen, Frankfurt, Hong Kong, Beijing, Shanghai, Tokyo en Mumbai. Voor meer informatie kunt u terecht op http://www.warburgpincus.com.

Web site: http://www.warburgpincus.com

BRON Warburg Pincus