Weg vrij voor Air Berlin-deelname in Belair

21 Aug, 2007, 14:43 BST Van Air Berlin PLC & Co Luftverkehrs KG

BERLIJN, Duitsland, August 21 /PRNewswire/ -- Zowel de Duitse mededingingsautoriteit als de EU-Commissie beoordeelde dat een aandeel van 49 procent van Air Berlin in de Zwitserse luchtvaartmaatschappij Belair Airlines AG niet aangemeld hoeft te worden. De Zwitserse mededingingsautoriteit kwam eerder al tot dezelfde conclusie. Hierdoor is de weg vrij voor deelname van Air Berlin.

Belair is een dochteronderneming van de Hotelplangroep, die voor 100 procent tot handelsonderneming Migros behoort. Hotelplan AG is een internationaal actieve reisorganisatie met een omzet van 2 miljard Zwitserse Franken en 2.960 medewerkers. Belair vliegt op dit moment met drie vliegtuigen: twee Boeing 757-200 en een Boeing 767-300. Terwijl Air Berlin zijn activiteiten op de Zwitserse markt wil versterken, ziet Hotelplan voordelen wanneer Belair in de verkoop en logistiek bij Air Berlin wordt ingebonden. "Nu kunnen we ook vanuit Zwitserland alle internationale routes onderhouden", verklaarde Air Berlin's CEO Joachim Hunold.

Contact pers:

Peter Hauptvogel