Wereld- en Noord-Amerikaans debuut hoogtepunt van de LA Auto Show; Programma persconferentie voor mediadagen bekendgemaakt

01 Dec, 2005, 16:00 GMT Van Los Angeles Auto Show

LOS ANGELES, December 1 /PRNewswire/ -- Meer dan 30 wereld- en Noord-Amerikaanse premières zullen op 4 en 5 januari 2006 de laatste LA Auto Show in januari uitzwaaien tijdens de mediadagen, alvorens de show naar de nieuwe data in november 2006 verhuist.

Met nog slechts 30 dagen te gaan tot de LA Auto Show, leggen de automakers de laatste hand aan hun introductieplannen. De mediadagen beginnen met Mark Fields, de pas aangestelde President of The Americas van Ford, die ongetwijfeld enkele nuttige inzichten in de sector zal bieden op basis van zijn wereldwijde ervaringen, als de inleidende spreker van de Motor Press Guild. Fields is verantwoordelijk voor alle Ford, Lincoln en Mercury activiteiten in de VS, Canada, Mexico en Zuid-Amerika.

Volkswagen heeft een van de eerste persconferenties en zal een voertuig onthullen dat ideaal is voor het Zuid-Californische klimaat - de 2007 Volkswagen Eos, een volledig nieuwe tweedeurs, hardtop convertible voor vijf passagiers die zijn Noord-Amerikaans debuut maakt. Volkswagen zal ook zijn sportieve 2006 GTI voorstellen.

Toyota houdt de wereldpremière van zijn stijlvolle nieuwe 2007 Yaris kleine tweepersoonsauto, terwijl Mazda "design, technologie, stijl en veelzijdigheid" zal tentoonstellen met de wereldwijde introductie van zijn gloednieuwe Mazda CX-7 cross-over.

General Motors gebruikt de LA Auto Show opnieuw om een aanzienlijk aantal productievoertuigen te onthullen. Zeven voertuigen, waarvan zes wereldpremières, zullen voorgesteld worden na hun mediaontbijt.

Audi onthult zijn eerste SUV (Sports Utility Vehicle), de Q7; Porsche pronkt met zijn krachtige Cayman S; Lamborghini komt sterk uit de hoek met de Gallardo Spyder; en Mercedes-Benz introduceert zijn gloednieuwe S-klasse. Maar de duurste en snelste wagen die zijn Noord-Amerikaanse introductie krijgt is de 987 pk Bugatti Veyron van USD 1,2 miljoen.

Chris Bangle, Chief of Design van BMW Group AG, zal op 5 januari de persconferentie van General Motors volgen om de Design Los Angeles conferentie voor automobielontwerpers te openen. De vriendelijke en immer onderhoudende Bangle zal de aanwezigen een plezierige blik gunnen in de ontwerpwereld die zeker tot nadenken zal stemmen. De ontwerpersconferentie, die enkel toegankelijk is voor automobielontwerpers, loopt samen met de persconferenties van de fabrikanten.

De presentaties van Mark Fields en Chris Bangle zijn toegankelijk voor alle aanwezigen van de mediadagen, inclusief journalisten en personeel van de auto-industrie.

2006 programma persconferentie

Woensdag 4 januari

8.00   Ontbijt (voor alle geregistreerde aanwezigen)
    9.00   Motor Press Guild thematoespraak -- Mark Fields, Ford Motor

14.55  Solutia Automotive
    15.30  Design Los Angeles -- Maserati Birdcage 75th -- Ken Okuyama,
           Pininfarina

De mediadagen zijn toegankelijk voor journalisten, automobielontwerpers en professionals uit de sector die zich vooraf registreren. Voor meer informatie over de registratie, surf naar LAautoshow.com. De show is geopend voor het publiek van 6-15 januari 2006.

Website: http://www.laautoshow.com

BRON Los Angeles Auto Show