Wereldleiders opgenomen in Insurance Hall of Fame

08 Jun, 2004, 23:28 BST Van International Insurance Society, Inc.

NEW YORK, June 8 /PRNewswire/ -- Drie toonaangevende verzekeraars zijn door de International Insurance Society, Inc. opgenomen in de prestigieuze Insurance Hall of Fame. Ze zullen op 12 juli in Londen geëerd worden tijdens het jaarlijkse seminarie van de International Insurance Society dat plaatsvindt in de London Hilton. Het gaat over:

- Dhr. Kees J. Storm, Gepensioneerde Chairman van de Executive Board, AEGON N.V., Nederland.

- Dhr. Takeo Inokuchi, Chairman en CEO, Mitsui Sumitomo Insurance Co., Ltd., Japan.

- Dhr. Per M. Hansson (1905-1993), Noorwegen, overleden Chairman van Storebrand, een toonaangevende Noorse verzekeringsmaatschappij.

Dhr. Storm begon zijn carrière in verzekeringen in 1978, toen hij in dienst trad bij de Nederlandse verzekeraar AGO. Vervolgens was hij betrokken bij de fusie die in 1983 tot AEGON leidde. In 1993 werd hij Chairman van AEGON. Onder zijn leiding groeide AEGON uit tot een krachtig multinationaal bedrijf met activiteiten in Noord-Amerika, Europa, Taiwan, China en India. Storm staat bekend om zijn succesvolle managementstijl en zijn motivatievermogen dat hij zelf "Management met een lach" noemt. Verder probeert hij jonge mensen meer interesse bij te brengen op het gebied van verzekeringen en is hij gestart met een internationaal studentenuitwisselingsprogramma voor AEGON. Hij staat ook bekend om zijn vroege leiding en betrokkenheid in de kwestie van de eisen van de Holocaust overlevenden aan de verzekeringssector.

Dhr. Inokuchi heeft er al een carrière van 39 jaar in de Japanse verzekeringssector opzitten, eerst als Chairman en President van Mitsui Marine en vandaag als Chairman en CEO van het pas gefuseerde Mitsui Sumitomo Insurance Company, waardoor dit een van de meest toonaangevende verzekeraars van Japan wordt.

Dhr. Inokuchi staat bekend en wordt gerespecteerd omdat hij een groot voorstander was van de vernieuwingen in de vrijmaking van de Japanse verzekeringsmarkten. Hij steunde voornamelijk de globalisering van de Japanse sector en legde zichzelf toe op het concept "wederzijdse voordelen" in de verzekeringssector, waarmee hij de nadruk legde op de nood om het consumentenvertrouwen in de sector te winnen en te vergroten. Hij was ook een grote voorstander van eerlijkheid en transparantie van de Japanse markt en bleef een actieve verdediger van regionale groei in Azië voor Japanse verzekeraars.

Dhr. Hansson (1905-1993) was directeur van de grootste Noorse verzekeraar, Storebrand, tijdens de tweede wereldoorlog en de nasleep ervan. Zijn leiderschap en zijn vernieuwing bezorgden hem de naam "Mr. Storebrand". Hij trad in 1927 bij Storebrand in dienst en werd er directeur in 1940. Hij ontwikkelde de internationale activiteiten van Storebrand en vestigde het bedrijf in de Verenigde Staten en Mexico. Hij liet zijn bedrijf uitgroeien tot de grootste herverzekeringsmaatschappij in Latijns-Amerika en hij gaf de aanzet tot belangrijke projecten in de luchtvaart- en kredietverzekering. De Insurance Hall of Fame werd in 1957 opgericht door de Griffith Foundation for Insurance Education, Columbus, Ohio. Later verhuisde het naar The University of Alabama waar het verder werd ontwikkeld door Dr. John Bickley, Emeritus Professor in Verzekeringen van die instelling. Vandaag wordt de Hall of Fame in New York geleid door de International Insurance Society, Inc., een educatieve onderneming van verzekeringsdirecteurs zonder winstbejag met 800 leden uit 50 landen.

Er zijn 111 laureaten in de Insurance Hall of Fame, inclusief de meest recente, uit meer dan 20 landen. De kwalificaties om tot de Hall of Fame te worden toegelaten zijn uitzonderlijke bijdragen ter bevordering van de verzekeringen op lokaal en op wereldniveau en vernieuwing in het ontwikkelen van verzekeringsvoordelen voor het maatschappelijk en het individueel welzijn. Nieuwe leden worden door de leden van de International Insurance Society tijdens een geheime stemming aangeduid. Informatie over de Insurance Hall of Fame zal in het begin van de zomer van 2004 op het web beschikbaar zijn. Informatie kan ook bekomen worden in een digitale ledengalerij op de St. John'' University in New York City, die gesponsord wordt door de International Insurance Society.

Website: http://www.iisonline.org

BRON International Insurance Society, Inc.