Wilmer Cutler Pickering Hale and Dorr opent kantoor in Peking

23 Nov, 2004, 03:30 GMT Van Wilmer Cutler Pickering Hale and Dorr LLP

PEKING, November 23 /PRNewswire/ -- Wilmer Cutler Pickering Hale and Dorr LLP, een internationaal advocatenkantoor met 12 kantoren overal ter wereld, kondigde vandaag aan een erkend kantoor te hebben geopend in Peking, China. Door dit kantoor, een mijlpaal voor de onlangs gefuseerde bedrijven Hale and Dorr en Wilmer Cutler Pickering, wordt het mondiale bereik van het bedrijf uitgebreid om cliënten overal ter wereld beter van dienst te kunnen zijn.

Het nieuwe kantoor in Peking biedt een unieke dienstencombinatie, en brengt aanzienlijke mogelijkheden op het gebied van beleid, wetgeving en overheidsrelaties samen met uitvoerige expertise over Chinese handelswijzen, transacties en intellectuele eigendom. Door toevoeging van het Chinese team kan het bedrijf hoogstaande strategische diensten en advies bieden, op basis van gedegen kennis van zowel bedrijfsvoering als overheid en wetgeving.

Het Chinese team van Wilmer Cutler Pickering Hale and Dorr wordt geleid door ambassadeur Charlene Barshefsky, voormalig Amerikaans handelsvertegenwoordiger (USTR) verantwoordelijk voor een groot aantal belangrijke overeenkomsten met China, waaronder diens overeenkomst met de Wereldhandelsorganisatie en overeenkomsten omtrent intellectuele eigendom en markttoegang; en Robert Novick, voormalig USTR-raadsman en voorzitter van de Handelsgroep van het bedrijf.

Lester Ross staat aan het hoofd van het kantoor in Peking. De advocaten in het kantoor staan algemeen bekend als een van de sterkste juridische teams in China op het gebied van ondernemingsrecht, financiële diensten en intellectuele eigendom, inclusief fusies en overnames, rechtstreekse buitenlandse deelneming, bank- en financiële zaken, verzekeringen, telecommunicatie en technologie. William McCahill, voormalig plaatsvervangend voorzitter en zaakgelastigde van de Amerikaanse ambassade in Peking, leidt het team dat relaties met de Chinese overheid behartigt, en beleids- en wetgevingsadvies geeft als aanvulling op de zakelijke doelstellingen van de cliënten.

Het team in Peking heeft cliënten in allerlei bedrijfstakken vertegenwoordigd in alle aspecten van het zakendoen in China, waaronder het opstellen, onderhandelen en documenteren van transacties. Het team verzorgde ook baanbrekende buitenlandse investeringstransacties. Bovendien heeft het team naast de basis in Peking uitgebreide ervaringen en relaties overal in China, waaronder Shanghai, Tianjin, Guangdong, Jiangsu en andere provincies en plaatsen.

"Het kantoor in Peking vormt een wezenlijk deel van onze brede internationale praktijk," aldus William F. Lee en William J. Perlstein, partner-directeuren van Wilmer Cutler Pickering Hale and Dorr. "Wij bieden allesomvattende diensten, of het nu om transacties gaat, intellectuele eigendom of overheidswetgeving en publieke diensten. Dat maakt dit kantoor uniek in China."

Gezien de diepe en brede reikwijdte van de kantoren van Wilmer Cutler Pickering Hale and Dorr in de VS en Europa, kan het bedrijf ook Chinese entiteiten van dienst zijn bij uitgaande handelsrelaties, met name het verkrijgen van overheidstoestemmingen, opstellen van transacties en verdedigen tegen gedingen.

Informatie over Wilmer Cutler Pickering Hale and Dorr LLP

Wilmer Cutler Pickering Hale and Dorr LLP staat in de VS en daarbuiten bekend om zijn vooraanstaande positie in antitrust en anticompetitie; faillissementen; procesvoering in hoger beroep voor civielrechtelijke en strafzaken (inclusief verdediging in witteboordenzaken); ondernemingsrecht (inclusief eerste openbare emissies, advies aan publieke bedrijven, opstartende bedrijven, risicokapitaal, fusies en overnames en licentiëren); financiële diensten; advies en procesvorming rond intellectuele eigendom; internationale arbitrage; biowetenschappen; effectenrecht, -handhaving en -procesvoering; belastingen; telecommunicatie; en handel. Wilmer Cutler Pickering Hale and Dorr LLP werd in mei 2004 gevormd door fusie van twee van de grootste advocatenkantoren in de VS, Hale and Dorr LLP en Wilmer Cutler Pickering LLP. Het bedrijf telt meer dan 1000 advocaten en kantoren in Baltimore, Berlijn, Boston, Brussel, Londen, München, New York, Noordelijk Virginia, Oxford, Peking, Waltham en Washington, DC. Bezoek voor meer informatie http://WilmerHale.com.

Lester Ross
    +86-10-8529-7173