WISeKey breidt verder uit in Zuidoost-Europa en richt WISeKey Bulgaria op

06 Dec, 2006, 07:00 GMT Van Wisekey SA

com.clickability.cms.translator.UtilContext$userObject@37a6e6ae.

SOFIA, Bulgarije en GENÈVE, Zwitzerland, December 6 /PRNewswire/ --

- Het bedrijf, dat het eerste e-votingproject ter wereld bemachtigde, zal zich richten op overheids- en privé-instellingen

WISeKey zorgt voor aanpassing van de traditionele, analoge en/of papieren identificatiemethodes voor personen, organisaties en objecten aan de elektronische omgeving. Om dit mogelijk te maken brengt WISeKey op betrouwbare wijze universele veilige communicatie tot stand met afzonderlijk te identificeren personen of organisaties en zowel tastbare als niet-tastbare bezielde en onbezielde objecten. Op dit moment maakt WISeKey gebruik van Public Key Infrastructure-technologie. Het bedrijf staat echter open voor nieuwe technologische ontwikkelingen die het nog beter in staat zullen stellen zijn doel te bereiken.

WISeKey biedt oplossingen voor e-voting en veilige identificatie op nationaal en bedrijfsniveau. Het bedrijf ontwikkelt voor elk afzonderlijk project op maat gemaakte oplossingen. WISeKey bemachtigde het eerste e-votingproject ter wereld en voerde het in januari 2003 in het kanton Genève in Zwitserland uit.

"WISeKey biedt producten van hoge kwaliteit aan op het gebied van veilige communicatie. We zijn ervan overtuigd dat wij in Bulgarije een plaats kunnen innemen die afgestemd is op de Bulgaarse markt. We zullen ons in het land in het bijzonder richten op de overheidsinstellingen die zich bezighouden met projecten op het gebied van e-government en e-health security system. We gaan ook op zoek naar klanten bij middelgrote en grote bedrijven", zei Liliana Petkova - Managing Director van WISeKey Bulgaria.

"De identiteitsbeheersystemen die wij aanbieden, zijn de volgende stap voor de makers van identiteits- en betaalkaarten in Bulgarije en Zuidoost-Europa. Deze markt is namelijk exponentieel gegroeid." Zo verklaarde Carlos Moreira, voorzitter en oprichter van WISeKey SA.

WISeKey heeft afdelingen in Spanje, Latijns-Amerika, de Verenigde Staten, Portugal, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en het Midden-Oosten.

Meer informatie:
    Daniel Ybarra, VP Corporate Communications, WISeKey