WISeKey ELA (filiaal Spanje en Latijns-Amerika) duidt Victor Canivell aan als CEO om het bereik van WISekey uit te breiden naar de markten in Spanje en Latijns-Amerika

05 Jun, 2006, 09:00 BST Van Wisekey SA

GENÈVE en BILBAO, June 5 /PRNewswire/ --

- Voormalig CEO van Safelayer.com Victor Canivell komt aan het hoofd van WISekey ELA, een joint venture van WISekey en Velasco, gevestigd in Bilbao, Spanje.

WISeKey ELA heeft Victor Canivell aangeduid als Chief Executive Officer. Victor Canivell komt naar WISeKey ELA met meer dan 25 jaar managementervaring in computers en netwerken. Hij vervulde eerder een aantal functies als vicevoorzitter in Europa, het Midden-Oosten en Azië, zowel in verkoop als dienstverlening bij bedrijven als Hewlett Packard, 3Com, Silicon Graphics, Cray Research en in startende bedrijven als Aspective. Victor bekleedde tot voor kort de functie van CEO bij Safelayer, het Spaanse startende bedrijf van de pionier in digitale handtekening. Hij komt van SSA Global, waar hij heeft bijgedragen tot de geslaagde beursintroductie op NASDAQ vorig jaar.

"Nu we overgaan naar de volgende fase van onze groei, waaronder de oprichting van een ID-ecosysteem voor de Spaans- en Portugeestalige markt, brengt Victor Canivell naar WISekey ELA de nodige deskundigheid, kennis en ervaring om het bedrijf te leiden in de snel uitbreidende ID-managementmarkt ," zei Carlos Moreira, mede-oprichter en voorzitter van WISekey.

WISeKey ELA, het pas opgerichte bedrijf in technologie voor computerbeveiliging met hoofdkantoor in Bilbao, zal het product dat door WISeKey SA in Genève (Zwitserland) wordt gemaakt, verspreiden in Spanje en Latijns-Amerika en de aanwezigheid van WISekey op deze markten vestigen via een netwerk van filialen. WISekey ELA werd gebouwd op de sterke vertrouwde technologiebasis van WISekey en richt zich op een aanzienlijke behoefte aan PKI en ID-management op de markt.

"Met zijn uitgebreide ervaring en bewezen staat van dienst in het leiden van bedrijven was Victor Canivell een logische keuze voor de functie van CEO van WISekey," zei de CEO van Velasco Group, Pedro Luis Velasco Ibáñez. "Zijn veelzijdige deskundigheid op het gebied van software-ontwikkeling, PKI, ID-management en IT past perfect binnen het bedrijfsprofiel van WISekey ELA en ik heb er alle vertrouwen in dat hij het bedrijf naar nog grotere successen zal brengen."

"Ik ben heel blij dat ik nu tot het WISekey ELA-team behoor en kan voortbouwen op de positieve kracht die het bedrijf heeft opgebouwd door de bewezen mogelijkheid om de verspreide ontplooiing van opdrachtkritieke PKI en ID-managementtoepassingen via het internet mogelijk te maken," zei Victor Canivell. "WISekey ELA zal het succes van WISekey overbrengen naar de markten in Spanje en Latijns-Amerika en ik kijk ernaar uit het bedrijf te helpen een nog ruimere klantenkring te bereiken."

Als geschikt manager met vele jaren ervaring in beheer van informatietechnologie heeft Victor tijdens zijn loopbaan op verschillende plaatsen gewoond en gewerkt, waaronder meerdere jaren in Londen, Cupertino (CA), Genève, Stuttgart, Madrid en Barcelona. Hij spreekt vlot verschillende talen en studeerde aan de Zwitserse School in Barcelona. Victor behaalde een MBA aan ESADE (Barcelona) en een doctorstitel in fysica aan de Universiteit van Barcelona. Hij volgde managementcursussen bij INSEAD en IESE.

Daniel Ybarra
    WISekey