WISeKey kondigt samenwerkingsplannen met Microsoft aan om de invoering van digitale identiteiten bij regeringen te versnellen

06 Jun, 2006, 16:43 BST Van Wisekey SA

GENÈVE, Zwitserland en BRUSSEL, June 6 /PRNewswire/ -- WISeKey SA kondigde vandaag aan dat het nauw zal samenwerken met Microsoft(R) Corporation om oplossingen voor identiteitsbeheer te introduceren, te promoten en te leveren aan regeringen in Europa en wereldwijd. WISeKey, een leidende wereldwijde leverancier van veiligheids-, identiteits- en vertrouwensoplossingen aan 's werelds toonaangevende bedrijven, werd benoemd tot leidend partner voor eID-oplossingen die worden geleverd door Microsoft. WISeKey werd ook benoemd tot Microsoft Certified Partner en behaalde onlangs de Microsoft Independent Software Vendor (ISV)/Software Solutions-competentie via het Microsoft Partner Program.

Met de groeiende invoering van digitale communicatie zit ook de overgang van identiteit naar digitaal formaat in een stroomversnelling. Met WISeKey bestaat er nu een betaalbaar en efficiënt identificatie- en authenticatiesysteem. Deze oplossingen voldoen aan de vereisten om identiteit te valideren en om individuen verantwoordelijk te stellen voor hun daden. Regeringen wereldwijd zoeken naar oplossingen om hun identiteitsdocumenten te laten voldoen aan hogere veiligheidsvereisten om ze te beschermen tegen namaak en crimineel misbruik van informatie.

Het integreren van wederzijds werkende, gemakkelijk te gebruiken, betrouwbare, veelzijdige elektronische Public Key Infrastructure (PKI)-technologie om persoonsidentificatie te beheren bij de verlening van elektronische regeringsdiensten is nu een financieel haalbare oplossing geworden. Door gebruik te maken van de ingebouwde mogelijkheden van de certificaatbeheersystemen van het platform van Microsoft Windows Server, stelt WISeKey organisaties en regeringen in staat gebruik te maken van hun huidige investering door functies van veilige elektronische identiteiten toe te voegen via de CertifyID-infrastructuur.

De oplossing van Microsoft en WISeKey zal worden gedemonstreerd in het nieuwe "Executive Briefing Center for European Innovation" in de aanwezigheid van Europese en Belgische regeringsfunctionarissen, industriële partners en media, dat vandaag in Brussel de deuren opent. De oplossing zal ook worden gepromoot bij Microsoft Technology Centers wereldwijd en bij andere infrastructuurpartners.

"Innovatie versnellen kan alleen door sterke partnerschappen tussen verschillende partijen in de privé- en de openbare sector," zei Jean-Philippe Courtois, voorzitter van Microsoft International. "We demonstreren deze samenwerking in ons Centre for European Innovation door innovatieve Europese bedrijven zoals WISeKey uit te nodigen."

"We werken al sinds 2004 samen met Microsoft en we zijn vereerd dat we werden benoemd tot leidend partner voor eID-oplossingen ter erkenning van onze status van "Certified Partner" en "Microsoft ISV". Deze evolutie van onze relatie verhoogt de aankondiging op het Government Leaders Forum Europe dit jaar van de samenwerking tussen WISeKey en Microsoft to enable the issuance of secure eID for citizens, om de uitgave van veilige eID's voor burgers mogelijk te maken," zei Carlos Moreira, mede-oprichter en voorzitter van WISeKey. "Dit zal helpen om de in Europa gebaseerde innovatie van WISeKey gebruik te laten maken van de hulp van Microsoft via zijn plaatselijke vertegenwoordigers, waardoor ons potentieel als ISV toeneemt door informatie zeer snel te delen en mensen zeer snel te mobiliseren."

Meer informatie over de oplossingen van WISeKey op: http://www.wisekey.com/NR/rdonlyres/F4338B7C-E879-4716-83AD-579EBC8CC4EB/0/PartnerBriefWisekeyFinal.pdf

Daniel Ybarra.
    WISekey / VP Communications