24 Sep, 2012, 17:41 BST Van Xtralis

HEMEL-HEMPSTEAD, Engeland, 24 september 2012 /PRNewswire/ -- Xtralis®, de toonaangevende wereldwijde leverancier van veiligheids- en beveiligingsoplossingen voor vroege detectie en visuele controle, heeft vandaag een drietal producten gelanceerd. Het betreft de ADPRO FastTrace 2X, het eerste hybride multiservice-beveiligingsplatform dat snel en gemakkelijk nieuwe diensten kan implementeren op alle 16 kanalen; IntrusionTrace, een downloadbaar intrusiedetectie-analysesysteem voor FastTrace 2/2X; en IntrusionTrace PLUS, een unieke beveiligingsbundel met de kracht van de intelligente PIR- (Passief Infrarood) detectoren van Xtralis in combinatie met IntrusionTrace om het detectiepercentage te maximaliseren terwijl valse alarmen nagenoeg worden geëlimineerd. Deze oplossingen zijn speciaal ontworpen voor centrale en afgezonderde bewakingsstations (CMS/RMS) en beveiligingsinstallateurs om vals alarm tegen te gaan en snel nieuwe diensten te implementeren dankzij 'programmeerbaarheid ter plaatse'. Ze bieden ook een unieke manier om nieuwe diensten aan eindklanten te leveren zonder de locatie van de klant te hoeven bezoeken.

"Deze oplossingen zullen valse alarmen in perimeter- en intrusiedetectietoepassingen drastisch verminderen en mogelijk zelfs tot nul reduceren. Zo kunnen operators in centrale stations meer locaties bewaken en veel effectiever reageren, waardoor zowel de centrale stations als hun klanten geld besparen," aldus Kim Loy, vicevoorzitter en algemeen directeur van Remote Monitoring Solutions bij Xtralis. "De FastTrace 2X is het enige multiservice-beveiligingsplatform ter wereld en IntrusionTrace is de eerste hiervoor verkrijgbare dienst. Eén box zorgt voor audio- en videotransmissie, opname en ingebouwde videoanalyse, op afstand te activeren en met een paar muisklikken te configureren. Voor klanten die de allerbeste bescherming nodig hebben, kunnen eenvoudig de intelligente PRO-PIR-detectoren van Xtralis worden geïntegreerd voor 's werelds meest geavanceerde 'dubbele sensor'-bescherming om de perimeter te beveiligen. Xtralis ontwikkelt momenteel extra beveiligingstoepassingen voor de FastTrace 2 en 2X, die voldoen aan de behoeften van centrale bewakingsstations overal ter wereld," vertelt Loy.

De FastTrace 2X, die voortbouwt op de bewezen betrouwbaarheid van de bekroonde FastTrace 2, is flexibel en programmeerbaar. Het is een hybride multiservice-platform met 16 kanalen voor analoge en/of IP-camera's, waarbij elk kanaal dezelfde functies en hetzelfde gebruiksgemak biedt. Transmissie is mogelijk via elk willekeurig netwerk. De FastTrace 2X heeft bijzondere functies, zoals een supersnelle 'post-beweging'-zoekfunctie en ingebouwde videoanalyse, die op alle 16 kanalen beschikbaar zijn. Een belangrijke functie van het platform is 'programmeerbaarheid ter plaatse'. Dankzij deze functie kunnen centrale bewakingsstations en installateurs snel en op afstand nieuwe beveiligingsdiensten implementeren, zoals IntrusionTrace, zonder ooit naar de locatie van de klant te hoeven reizen.

IntrusionTrace is een ingebouwde videoanalyse-softwaretoepassing voor de FastTrace 2/2X en dient voor primaire detectie in steriele buitenzones. Dankzij een verbetering van de algoritmes en prestaties ten opzichte van de i-Lids-geclassificeerde Xtralis Presidium reduceert IntrusionTrace het percentage valse alarmen nagenoeg tot nul. Daardoor kunnen operators meer locaties bewaken met een verbeterde nauwkeurigheid. IntrusionTrace kan binnen enkele minuten op afstand worden geconfigureerd en ingeschakeld, zonder dat de klant op locatie hoeft te worden bezocht. De abonnementslicenties zijn vanaf nu verkrijgbaar en zodra een licentie is aangeschaft, kan deze eenvoudig op afstand naar elk FastTrace 2/2X-platform worden verplaatst.

De innovatieve IntrusionTrace PLUS-bundel van Xtralis combineert ADPRO PRO-PIR-detectoren met IntrusionTrace voor een unieke 'dubbele sensor'-methode. Daardoor ontstaat het meest betrouwbare platform voor vroege detectie en visuele controle op afstand dat ooit is bedacht. Het product gebruikt de gedetailleerde informatie van de intelligente PRO-PIR-detectoren van Xtralis om de algoritmeparameters van de IntrusionTrace-videoanalyse te optimaliseren. Dit leidt tot een detectie van bijna 100%, terwijl valse alarmen nagenoeg worden geëlimineerd. Bovendien zorgt de oplossing voor een slimme visuele controle op afstand, zodat klanten ruimschoots de tijd hebben om te reageren op echte bedreigingen.

"Met de innovatiekracht en expertise van Xtralis krijgen klanten niet alleen de allerbeste beveiligingstechnologie die er is, maar ook veel economisch voordeel. Dankzij de sterk verbeterde detectie en het zeer lage percentage valse alarmen kunnen CMS-operators meer locaties bewaken en eindgebruikers tegelijkertijd de allerbeste beveiliging bieden. Met het FastTrace 2X multiservice-platform en 'programmeerbaarheid ter plaatse' maken installateurs en centrale bewakingsstations minder kosten doordat ze hun diensten op afstand kunnen implementeren, configureren, afstemmen en onderhouden. Ten slotte zijn er nieuwe mogelijkheden om inkomsten te genereren door het op afstand downloaden van diensten als IntrusionTrace en LoiterTrace, plus een nieuwe toepassing die momenteel wordt getest en binnenkort verkrijgbaar zal zijn," besluit Loy.

Bezoek www.xtralis.com voor meer informatie over de FastTrace 2X, IntrusionTrace, IntrusionTrace PLUS en de intelligente PRO-PIR-detectoren.

CONTACT: Frederick Koons, Xtralis, +1-610-439-1946

BRON Xtralis