Zelfs met ontslagen moeten bedrijven ook op andere posten besparen om de recessie de baas te blijven

26 Feb, 2009, 06:00 GMT Van The Regus Group

AMSTERDAM, February 26 /PRNewswire/ --

- Regus meldt besparingen tot 60 procent op facilitaire kosten als bedrijven gebruik gaan maken van flexibele werkplekken

In het kielzog van de wereldwijde recessie snoeien bedrijven in de loonkosten en zoeken ze naar besparingen op andere grote uitgaven die een stempel drukken op de balans. Regus, 's werelds grootste leverancier van volledig ingerichte kantoorruimtes meldt dat zijn klanten tot wel 60 procent op hun facilitaire kosten besparen door zich te wagen aan flexibele werkplekken.

"Voor de meeste bedrijven maakt vastgoed de op één na grootste vaste kostenpost uit," aldus algemeen directeur van de Regus Group, Mark Dixon. "Met de introductie van een flexibel werkplekmodel, met flexibele werkplekken, thuiskantoren of andere mobiele strategieën, stelt Regus haar klanten in staat om de facilitaire kosten drastisch te verlagen."

Julio Gonzales, directeur van Miramar Securities, een full service Investeerder, erkent de voordelen die Regus te bieden heeft boven het huren van traditionele kantoorruimte. Nadat hij aan den lijve ondervond welke kosten gemoeid zijn met het opzetten van een kantoor, besloot Gonzales zijn hoofdkantoor te verhuizen naar een instapklaar Regus business centre, volledig uitgerust met de meubels, internet- en telefoonaansluiting, de zakelijke apparatuur, en de administratieve ondersteuning die hij nodig had.

"De Regus-kantoren hebben onze marges behoorlijk verbetert," zegt Gonzales. "Het personeel van Regus is uitzonderlijk goed geschoold waardoor mijn HRM-taken worden verlicht en dat bespaart me een hoop tijd - ik hoef geen rekening meer te houden met vakantiedagen, ziekteverzuim en prestatieproblemen. Dankzij Regus kan ik me meer richten op het omzetplaatje."

"Miramar Securities richt zich op haar directe zakelijke behoeften en deze strategie levert meteen een positief resultaat op," zegt Dixon. Gezien het huidige economische klimaat mag het dan onvermijdelijk zijn om te snoeien in de loonkosten, maar deze aanpak blijft een oplossing op korte termijn. "De gevolgen van grootschalige ontslagen kunnen een snel herstel van een bedrijf op de lange duur tegenhouden. Bedrijven moeten de balans nauwgezet nalopen om te zien hoe ze het beste hun kosten in de hand kunnen houden. Facilitaire kosten moeten hierbij niet over het hoofd worden gezien."

Of het nu een volledig ingericht kantoor, een virtueel kantoor dat een klant voorziet van een zakelijk adres, vergaderruimte, of faciliteiten voor videoconferencing betreft; bedrijven gebruiken de producten en diensten van Regus om geld te besparen en nieuwe zakelijke kansen aan te pakken waardoor hun inkomsten zullen groeien.

Dixon zegt dat een vastberaden bedrijf niet gaat zitten wachten tot de recessie voorbij is. Een vastberaden bedrijf baant zich groeiend een weg uit deze recessie door een nieuwe markt op te gaan, nieuwe mogelijke klanten te benaderen en door zijn dienstverlening uit te breiden. En dit allemaal om de inkomsten te laten groeien. "Klanten gebruiken onze instapklare ruimtes om nieuwe kantoren te openen en hun bedrijf te laten groeien op een snelle, veilige, en kosteneffectieve manier," voegt Dixon toe.

Tijdens de huidige financiële crisis hebben bedrijven het moeilijk als ze te maken hebben met een vaste huur en een teveel aan kantoorruimte. Dixon waarschuwt bedrijven om te leren van hun vastgoedvergissingen en zegt: "Deze recessie zou een verandering teweeg moeten brengen in hoe een onderneming beslissingen aangaande vastgoed neemt. De duurste vastgoedverplichting is een leeg gebouw," concludeert Dixon.

Over The Regus Group

Regus is wereldmarktleider in het aanbieden van flexibele oplossingen voor werkplekken. Regus beschikt over producten en services die uiteenlopen van volledig ingerichte kantoorruimtes tot professionele vergaderruimten, business lounges en het grootste netwerk van studio's voor videoconferencing. Regus biedt een nieuwe manier van werken, of dit nu van thuis uit, onderweg of vanuit een kantoor is.

Naast klanten als Google, GlaxoSmithKline, en Nokia verleent Regus diensten aan duizenden groeiende kleine en middelgrote ondernemingen, die hun kantoor- en werkplekbehoeften uitbesteden aan The Regus Group. Hierdoor kunnen zij zich concentreren op hun kernactiviteiten.

Meer dan 400.000 klanten profiteren elke dag weer van de faciliteiten die Regus aanbiedt op 1.000 locaties, in 450 steden in 75 landen. Het stelt individuen en ondernemingen in staat om te werken waar, hoe, en wanneer zij dat willen.

Zie www.regus.nl voor meer informatie.

BRON The Regus Group