Zomer 2009 in Hannover: Eerste klas zomerevenementen en aantrekkelijke belevenispakketten lokken in de regio Hannover

29 Mei, 2009, 08:00 BST Van Hannover Marketing und Tourismus GmbH

HANNOVER, Duitsland, May 29 /PRNewswire/ -- Bij het begin van de zomervakanties 2009 binnen enkele weken in Niedersachsen, presenteert de regio Hannover zich als ideale bestemming voor uitstapjes voor ondernemende mensen en voor cultuur- en sportenthousiastelingen.

Het enige openlucht concert van de band "Coldplay" in Noord-Duitsland, 's werelds grootste schuttersfeest, het Rugby Sevens EK met kinderprogramma of de belevenisdierentuin Hannover behoren naast de vele andere, tot de aantrekkelijke vakantiehoogtepunten in Hannover en omstreken. Het 'Hannover Marketing und Tourismus GmbH' (HMTG) ('Hannover Marketing en Toerisme Bureau BV') ondersteunt een veelvoud aan vakantiefestiviteiten met omvangrijke reclamecampagnes.

"De regio Hannover, met haar evenementenprogramma vol afwisseling, biedt de beste voorwaarden voor vakantie- en vrijetijdsplezier direct voor de deur. Onze nieuwe, boeiende belevenispakketten voor elk vakantiebudget nodigen uit om de veelzijdige mogelijkheden van de evenementenregio Hannover deze zomer te leren kennen," verklaart Hans Nolte, de directeur van HMTG.

Met name voor gezinnen valt er rondom Hannover veel te ontdekken: waterfietsen op het Steinhudermeer, trekken in het gebergte bij Hannover, de Deister, of een bezoek aan 's werelds grootste dinosaurus-openluchtmuseum in Münchehagen. De Hannover-belevenispakketten koppelen het ontdekken van de regio Hannover bovendien aan overnachtingen in uitgelezen hotels.

"'s Werelds grootste schuttersfeest", "Waterbeleveniswereld", "Het gezin op wereldreis" of "Mariënburg: Koning voor één dag" heten vier van de in totaal tien nieuwe aanbiedingen met all-in prijzen inclusief overnachting. Via http://www.hannover.de/english kan men individuele voorkeuren van de aangeboden pakketten uitzoeken.

De hoogtepunten in de zomer van 2009:

Belevenisdierentuin Hannover

De grote en kleine gasten van de belevenisdierentuin Hannover kunnen genieten van exotische landschappen, meer dan 1.800 dieren en fantastische shows. In de vier spannende dierentuinwerelden - Sambesi, Gorillaberg, Junglepaleis en Meyers Hof - wachten de bezoekers buitengewone ontmoetingen en onvergetelijke indrukken. Kinderen kunnen de aaiweide, de avonturenspeeltuin en het kinderparadijs "Mullewapp" in één van de meest spectaculaire dierentuinen van Duitsland ontdekken.

Schuttersfeest Hannover

's Werelds grootste schuttersfeest is een evenement voor het hele gezin: razendsnelle kermisattracties en vrolijke partytenten, daarnaast een ontspannend boemeltreintje over het feestterrein - dat alles is mogelijk van 3 tot 12 juli op het schuttersplein.

Een bijzonder hoogtepunt is de schuttersuittocht op 5 juli, als 5.000 muzikanten en meer dan 200.000 toeschouwers de langste feestoptocht van Europa vieren.

De Europese Rugby Sevens Kampioenschappen

Op 11 en 12 juli 2009 wordt Hannover voor de tweede keer de plaats waar de Europese Rugby Sevens Kampioenschappen worden gehouden.

Tijdens het tweedaagse toernooi strijden de beste Europese teams in de AWD-arena om de Europese kampioenstitel. Hannover staat dientengevolge in het middelpunt van de aandacht voor de kandidatuur voor de Olympische Spelen van de rugbysport in oktober 2009. Een première: voor de eerste keer gaan vrouwenteams op jacht naar de geweldige titel. Bovendien wacht de toeschouwers onder het motto "Rugby, familie en vrienden" in de AWD-arena een interessant bijprogramma.

Het "Maschsee"-feest

Voor de één is het de grootste lol voor het hele gezin, voor de ander een culinair openluchtgenoegen. Het Maschsee-feest nodigt uit tot flaneren zoals aan de Middellandse Zee. In een maritieme sfeer vieren meer dan twee miljoen bezoekers van 29 juli tot 16 augustus weer feest rondom de Maschsee.

Coldplay - Openlucht

Op 25 augustus rockt Hannover in de AWD-arena: De uitstekende band van dit decennium presenteert haar "Viva La Vida Tour" voor de enige keer in Noord-Duitsland. Het Britse Kwartet laat zich met zijn jongste nummer-1-CD van zijn experimenteel-vrolijke kant zien, zonder de typische sound en de lyrische woordspelingen op te geven.

Verdere informatie over de evenementenhoogtepunten in de zomervakanties vindt u via de internetportal

Contact:

'Hannover Marketing und Tourismus GmbH'