Zomertijd is vakantietijd: stedentrips voor strandvakanties, en vooral vraag naar sightseeingtrips

06 Sep, 2011, 12:18 BST Van hotel.info

NEURENBERG, Duitsland, September 6, 2011 /PRNewswire/ --

"Van wat voor soort vakanties houdt u?" Dit vroeg hotel.info [ http://www.hotel.info ], de kosteloze onlinehotelreserveringsservice voor meer dan 210.000 hotels wereldwijd, aan haar boekingsklanten.

Hier leest u hoe en met wie de misschien wel mooiste tijd van het jaar bij voorkeur wordt doorgebracht: bijna de helft van de ondervraagde klanten gaat het liefst met de partner op vakantie, en circa 74% van de ondervraagden verblijft in een hotel. Stedentrips staan met 62% bij vakantievierders duidelijk bovenaan, vooral sightseeing is populair.

Blijkbaar zijn vakanties met vrienden minder in trek. Slechts 11% van de ondervraagden gaf aan het liefst met mensen uit de vriendenkring op vakantie te gaan. Partners nemen de hoogste positie in: 51% gaat het liefst met de wederhelft op reis. De familie volgt met 23,5% en slechts 13,6% van de deelnemers aan de enquête van hotel.info [ http://www.hotel.info ] gaat het liefst alleen op pad. Een vakantie met een reisgezelschap is met minder dan 1% van de stemmen voor de minste vakantiegangers een goed alternatief.

Bij de vraag welk soort vakantie het meest de interesse had, kreeg de stedentrip met 62% de grootste bijval, duidelijk meer dan de klassieke strandvakantie, met toch nog bijna 37%. Een vakantie in de bergen komt met 22% op de derde plek van populaire vakanties, gevolgd door de rondreis die met een kleine 9% gelijk eindigt met de thuisvakantie.

Op de vraag wat vakantievierders graag doen op vakantie, prijkte sightseeing met 62% aan kop, wat weer overeenkomt met de liefde voor stedentrips.

Het volledige persbericht vindt u hier:

Perscontact:

Aleksander Szumilas