zonzoo.be : Geld in ruil voor je gsm

13 Nov, 2009, 14:32 GMT Van Zonzoo Belux BVBA

BERCHEM, België, November 13 /PRNewswire/ -- Deze week lanceert zonzoo.be in samenwerking met JIM Mobile een veilig en transparant online platform in België, waar consumenten hun gsm toestellen, die ze niet langer gebruiken, kunnen inruilen voor cash geld.

Via http://www.zonzoo.be kan je nakijken hoeveel je gebruikte gsm-toestel nog waard is. Dan registreer je, je kiest hoe je je geld wil ontvangen en de klus is geklaard. Je gsm-toestel(len) verstuur je gratis naar zonzoo via de post.

Het geld ontvang je cash op je bankrekening zodra je gsm door zonzoo is ontvangen en verwerkt. Tijdens de lancering kan je het bedrag waar je recht op hebt ook omzetten in belwaarde op je JIM Mobile nummer. Bovendien doneert zonzoo 5% bovenop de uitbetaalde bedragen aan het goede doel. Als klant kies je zelf aan wie zonzoo deze gift moet schenken. De lijst met goede doelen omvat o.a. Het Rode Kruis, 11.11.11, Bond Beter Leefmilieu, Plan België en Levenslijn. Je kan er ook voor kiezen de volledige waarde van je gsm aan het goede doel van je keuze te schenken.

Jo Nachtergaele van JIM Mobile : " Voor alle duidelijkheid...ook niet-JIM Mobile klanten kunnen hun oude gsm's inleveren. Naar schatting liggen er in België zowat 25 miljoen ongebruikte toestellen in laden en kasten. Een schat die nu kan worden omgezet in cash geld op je rekening...of in donaties aan het goede doel...of in belminuten en sms'jes bij JIM Mobile! De toestellen zelf beginnen meestal aan een nieuw leven als tweedehandstoestel of worden vakkundig gerecycleerd."

De door zonzoo "opgekochte gsm-toestellen" krijgen een tweede leven in de zogenaamde Brick-landen (Brazilië, Rusland, India, China en Korea). Nog werkende toestellen kunnen opnieuw worden ingezet en zo worden de grondstoffen van onze planeet gespaard. Uit niet werkende toestellen kunnen dan weer grondstoffen als koper, goud of plastic worden terug gewonnen.

Pam Ferket van zonzoo : "Het hergebruik en de vakkundige recyclage van gsm's heeft vele voordelen. Enerzijds wordt er bespaard op grondstoffen en energie in vergelijking met de productie van nieuwe mobiele telefoons. Anderzijds worden de grondstoffen die in gsm's zijn verwerkt door moderne recyclagemethodes gerecupereerd voor hergebruik. Dit alles draagt bij tot een lagere ecologische voetafdruk van ons allemaal en dus tot een beter milieu. "

In onze buurlanden klinkt zonzoo inmiddels vertrouwd in de oren.

Kathleen Cassiers van Zonzoo : "Na zonzoo.es in Spanje, zonzoo.de in Duitsland en zonzoo.nl in Nederland is zonzoo.be de vierde trading website die online gaat. Laat ons hopen dat ook vele Belgen kiezen voor een milieu- en portefeuille-vriendelijke toekomst van oude gsm's die anders misschien vroeg of laat ergens op een afvalberg terecht komen ".

Zonzoo behoort tot de Greener Solutions Group (UK), opgericht in oktober 2000 door Colin Armstrong-Bell. Greener Solutions group is een van de grootste recycleerders van gebruikte kleine elektronische apparaten in Europa. Als erkend afvalverwerkingsbedrijf garandeert zonzoo de vakkundige verwerking van overgelaten mobiele telefoons.

Bekijk hier de TV-spot. (http://www.zonzoo.be/nl/in-de-media)

Meer info op http://www.zonzoo.be

BRON Zonzoo Belux BVBA