Zuid-Amerikaanse bouwgroep wil 50 miljoen euro investeren in AMITELO AG

24 Okt, 2006, 11:09 BST Van Amitelo AG

ZURICH, October 24 /PRNewswire/ -- Telecommunicatie serviceprovider AMITELO heeft een intentieverklaring ondertekend voor een bedrag van 50 miljoen euro met een internationale beleggersgroep uit de bouwnijverheid. Deze samenwerking biedt voor AMITELO niet alleen financiering voor belangrijke lopende projecten, maar ook een uitstekend potentieel voor synergie.

Door de recente afsluiting van grote contracten (Senegal, Frankrijk, Colombia, Marokko enz.) trok AMITELO de aandacht van een internationale beleggersgroep uit de omgeving van een Zuid-Amerikaans bouwbedrijf. Deze groep wenst 50 miljoen euro te beleggen, wat een belang van 45% zou vertegenwoordigen in AMITELO.

Voor AMITELO en de belegger uit de bouwnijverheid creëert deze samenwerking een sterk potentieel voor synergie. De telecommunicatie serviceprovider zal al zijn bouwprojecten in de communicatiesector (ongeveer 100.000 units per jaar) onderbrengen in een netwerk. Dit betekent meer bepaald dat AMITELO VoIP- en breedbandverbindingen zal aanleggen voor alle residentiële en business units.

Naast bovengenoemde projecten, zullen de beleggingen vooral een snellere ontwikkeling kunnen bewerkstelligen voor het hele gebied dat twee belangrijke projecten beslaat in Senegal en Marokko. Deze extra middelen stellen AMITELO in staat om de ontwikkeling van 5.000 belwinkels in Marokko en de netwerkverbinding van 13.000 Senegalese dorpen aanzienlijk te versnellen.

Met 50 miljoen euro voor een belang van 45% voert AMITELO opnieuw onderhandelingen over een belegging die duidelijk hoger ligt dan de actuele aandelenprijs. Hiermee laat de belegger duidelijk blijken dat hij sterk een potentieel onderkent in AMITELO en alle vertrouwen heeft in het bedrijf. Deze uitzonderlijke gebeurtenis bevestigt tevens opnieuw dat AMITELO strategisch voor de juiste richting heeft gekozen.

Over AMITELO AG:

AMITELO AG (www.amitelo.ag) is gevestigd in Zurich en is een innoverend technologiebedrijf dat wereldwijd actief is en zich toespitst op snelgroeiende telecommunicatiediensten zoals

VoIP, Sky-DSL, ADSL, facturerings- en callcenters.

De activiteiten van het bedrijf betreffen hoofdzakelijk internet-telefonie (VoIP) en andere telecommunicatietechnologieën, vooral in de meest uiteenlopende streken in Europa, Afrika en Zuid-Amerika, met plannen voor uitbreiding naar andere mondiale markten in de nabije toekomst. AMITELO AG voert hierbij een agressieve groeistrategie die inspanningen voor organische groei en aankoop nauw met elkaar combineert om de geplande omzetcijfers en prestatiedoelen te helpen bereiken.

Contact:
    Capital Communication AG