Å miste tennene er et tabuemne

04 Apr , 2006, 09:00 BST Fra Nobel Biocare

OSLO, Norway, April 4 /PRNewswire/ -- Å miste tennene er en byrde som kan vaere vanskelig å baere. Det kan føre til store vanskeligheter i dagliglivet, som å glede seg over et godt måltid og en interessant samtale, eller som å kunne smile bredt til noen for å vise at du er glad i dem.

Å miste tennene er et tabuemne. Nobel Biocare vil bryte dette tabuet med www.nobelsmile.com, et globalt webområde for folk flest. Her finner man et vell av informasjon om moderne tannerstatninger. Innholdet er beregnet på et bredt publikum og gir klare svar på vanlige spørsmål om tannimplantater, kroner og broer.

Webområdet inneholder en rekke detaljerte rapporter fra pasienter som har mistet tenner, slik at man kan sette seg inn i hvordan det er. For det er millioner av mennesker som har opplevd det samme. Disse menneskene er ikke opptatt av teknikker og kirurgi, men av et grunnleggende behov for å ha et pent smil.

Webområdet er organisert etter land og språk. Det betyr at brukerne også kan få svar på et viktig spørsmål: Finnes det en tannlege som spesialiserer seg på Nobel Biocare-løsninger og Nobel Biocare-systemer i naerheten av der jeg bor? Takket vaere en egen søkefunksjon er det lett å finne adressene.

Nobel Biocare er leverandør av medisinsk utstyr og verdensledende innen nyskapende estetiske dentalløsninger.

Nobel Biocare Norway AS
    Ivar Hokland