Bandai Networks Bandai S.A. Annonserer Mobil Versjon av "Othello" for Bouygues Telecom i Frankrike

13 Jun, 2005, 06:01 BST Fra Bandai Networks Co., Ltd. Fra ,Bandai S.A.

TOKIO, June 13 /PRNewswire/ --

- Forinstallert på franske Bouygues Telecoms i-mode aktiverte mobiltelefon N411i.

Bandai Networks Co. Ltd. (Chiyoda-ku, Tokyo, CEO: Satoshi Oshita, heretter "Bandai Networks") og Bandai Co. Ltd's senter for europeiske operasjoner, Bandar S.A. (Frankrike, President: Masayuki Matsuo, "Bandai S.A.") annonserte en versjon med begrensede funksjoner av det verdenskjente spillet "Othello"for i-mode tjenester levert av fransk leverandør av mobil kommunikasjon, Bouygues Telecom S.A. (Boulogne Billancourt, Frankrike, CEO: Gilles Pelisson, heretter "Bouygues Telecom"). Den i-modus aktiverte mobiltelefonen med forinstallasjon av dette spillet vil bli solgt av Boutgues Telecom fra slutten av juni.

Demoversjonen vil inneholde abonnementsinformasjoner for fullversjonen av "Othello" etter at et gitt antall trekk er gjennomført. Fullversjonen av "Othello" kan lastes ned via Bouygues Telecoms i-mode meny, fra spillesiden "Bandai Pocket", operert av Bandai Networks og Bandai S.A.

"Othello" Full Versjon (3 Euro per måned (1))

Spiller vil ha to alternativer for å spille mot computer eller mot en venn. Computermotstanderen har tre vanskelighetsnivåer.

(1) Bandai Pocket tilbyr idag 30 spill, inkludert tennis og biljard som er kompatible med vår globale rankingservice, spill som benytter karakterer som Mobile Suit Gundam og Hello Kitty, i tillegg til sport, puslespill og andre actionspill. Alle spill tilbys fra Bandai Pocket for ubegrenset spilletid for 3 Euro pr. måned.

I januar 2005 passerte Bouygues Telecoms i-modus tjenester 1 million abonnenter. I Europa ekspanderer i-modus service jevnt og har nå 300 offesielle siter som tilbyr tjenester for ringetoner, standby skjermbilder, spill og nyheter, i tillegg til 3.000 uoffesielle siter.

Her hos Bandai Networks vil vi fortsette å distribuere mobil underholdning til mennesker over hele verden, med tjenester som inkluderer utenlandske spilletjenester, en ny rankingtjeneste som lar brukere konkurrere om toppresultater, standby skjermbilder som viser berømte karakterer, og andre mobile og 3D spill slik som "Othello", som er elsket over hele verden.

Om Bouygues Telecom

Fra sin kommersielle lansering i 1996 har Bouygues Telecom presentert seg på markedet for mobiltelefoner med en enkelt ambisjon: å bli den ledende operatøren for persolig kommunikasjon ved å tilby sine kunder lettbrukte høykvalitetsprodukter til en rimelig pris. Kjent for sin strategi for nyskapning, er selskapet en av verdens ledende operatører av mobiltelefoni, med internasjonal dekning i 160 land.

i-mode(TM)(2), internett i din lomme , fra Bouygues Telecom, lansert 15, november 2002, har allerede nådd 1.000.000 brukere i Frankrike, og støttes av ledende merker og salgskjeder. Kundene har sendt over 600.000 e-postmeldinger til dato, en massiv bekreftelse på denne nye metoden for kommunikasjon som er åpen for internett meldingstjenester i hele verden.

Om Bandai Networks

Etablert som et datterselskap av Bandai Co. Ltd. i september 2000, Bandai Networks bygger videre på moderselskapets styrke innen karakterhandel og legger til ekspertise innen server management og aplikasjoner, innovative konsepter, og strategiske partnerskap for å operere et stort utvalg av tjenester for mobiltelefoni og internett. Bandai Networks har idag 4,2 millioner abonnenter for sin hjemlige mobile betalingstjenester. Aksjene ble lansert på Jasdaq Market (kode 3725) 12. desember 2003.

Om Bandai S.A.

Bandai S.A. er et heleiet datterselskap av Bandai Co. Ltd, etablert i 1981 for å markedsføre Bandai og Bandaigruppens produkter i Frakrike, og for å samle salgsarbeidet i UK, Spania og Tyskland. Med fokus på leketøy, inkluderer produkter også videospill, kort og kapselleker for automater, og andre aktiviteter som inkluderer videoproduksjon og-salg. I 2003 gikk Bandai S.A. inn i markedet for innhold til mobiltelefoner.

(2) i-mode er varemerke eller registrert varemerke for NTT DoCoMo, Inc. I japan og andre land. Andre produkter og selskaper nevnt i denne meldingen er varemerker eller registrerte varemerker for sine respektive selskaper.

Japan
     Bandai Networks
     Mari Chuganji
     Public Relation Section
     Bandai Networks Co. Ltd.
     Telefon: +81-3-3865-3905
     E-post: press@net.bandai.co.jp

Bandai S.A.
     Naoki Eguchi
     Bandai Eurpean Headquarters
     Bandai S.A.
     Telefon: +33-0-134-30-3089
     E-post: eguchi@bandai.fr

KILDE Bandai Networks Co., Ltd.; Bandai S.A.