BitDefenders skanneprogram er "det eneste ene!"

20 Okt, 2006, 09:00 BST Fra SOFTWIN GmbH

TETTNANG, Tyskland, October 20 /PRNewswire/ -- BitDefender(R), en prisbelønt leverandør av antivirusprogramvare og datasikkerhetsløsninger, kunngjorde i dag at deres skanneprogram ble tildelt en pris av Virus Bulletin for å påvise 100 % av alle virus. BitDefenders kraftige sikkerhetsløsning ble testet av Virus Bulletin på Windows XP Professional SP2 og viste seg å vaere en av de sikreste antivirusløsningene som finnes.

Til å begynne med ville ikke dommerne i Virus Bulletin gi prisen til BitDefenders skanneprogram fordi programvaren identifiserte en fil som alle trodde var sikker, som ondsinnet programvare. Alle andre sikkerhetsløsninger som ikke brukte BitDefender-systemet, identifiserte også filen som sikker. Men når det ble undersøkt naermere fant dommerne i Virus Bulletin ut at filen BitDefender identifiserte som ondsinnet, faktisk var infisert, og berømmet BitDefender for å ha påvist det.

Ved å bruke BitDefenders nye teknologi som venter på patent, B-HAVE (Behavioural Heuristic Analyzer in Virtual Environments), versjon 10 av BitDefenders sikkerhetsløsninger Internet Security, Antivirus Plus v10 og Antivirus v10 kan forbrukere og små til mellomstore bedrifter få bransjens sterkeste heuristikkbaserte teknologi for proaktiv overvåking og påvisning av dagens mest skadelige virus-, spyware-, spam- og phishing-aktiviteter.

VB100%-sertifiseringen er kjent som en av bransjens mest avgjørende rettesnorer for ytelsen til et antivirusprodukt. WildList Organization (http://www.wildlist.org) innhenter månedlige virusrapporter fra antiviruseksperter over hele verden. Opplysningene fra rapportene samles for å lage WildList - en liste over de virusene som sprer seg gjennom en variert brukerbefolkning. Et virus som rapporteres av to eller flere av WildList-ekspertene vises i den øverste halvdelen av listen og ses på som mest skadelige.

"Dette er en dramatisk bekreftelse på verdien av BitDefenders heuristiske påvisningsteknologi B-HAVE og en utrolig moralforsterker for BitDefender," sa BitDefenders tekniske leder Bogdan Dumitru. "Vi er veldig glade for å høre at BitDefender v10 fant ondsinnet programvare som ikke ble registrert av noen annen sikkerhetsprogramvare som ble testet."

Om Virus Bulletin

Virus Bulletin startet i 1989 som et blad laget for å gi PC-brukere en jevnlig kilde for opplysninger om datavirus, hvordan de kan forhindres, hvordan de kan påvises og fjernes og hvordan programmer og data kan gjenvinnes etter et angrep. Virus Bulletin ble raskt en ledende spesialistutgivelse på området virus og relatert ondsinnet programvare. Redaksjonsfrihet har alltid vaert det viktigste for VB. Fra aller første utgave har VB gått på tvers av AV-triks og har vaert upåvirket av salgsprat og markedsføringsplapring. Målet med bladet er å utruste brukere med all informasjonen de trenger for å vaere oppdatert når det gjelder den nyeste utviklingen på antivirusområdet.

Om BitDefender(R)

BitDefender(R) er en ledende global leverandør av sikkerhetsløsninger som tilfredsstiller beskyttelseskravene til dagens dataomgivelser. Firmaet tilbyr en av bransjens raskeste og mest effektive produktserier innen sikkerhetsprogramvare og setter nye standarder for trusselforhindring, påvisning i tide og forminsking. BitDefender leverer produkter og tjenester til over 43 millioner husstander og firmabrukere i over 180 land. BitDefender har kontorer i USA, Storbritannia, Tyskland, Spania og Romania.

Kontakt PR:
    Softwin GmbH