ConvaTec lanserer nytt livsstilsmagasin for folk med stomi

05 Des, 2008, 08:00 GMT Fra ConvaTec Inc.

SKILLMAN, New Jersey, December 5 /PRNewswire/ --

- Free Support Magazine hjelper enkeltpersoner og familier med å leve et fullverdig liv

ConvaTec, en verdensleder innenfor utvikling og markedsføring av nyskapende medisinske teknologi for institusjons- og sykehusomsorg, annonserte i dag lanseringen av ConTact(TM), det nye globale livsstilsmagasinet for folk med stomi. Gratismagasinet er fullt av praktiske råd og artikler om hvordan man lever et sunt og aktivt liv etter en stomioperasjon.

Som tilsvar på tilbakemeldinger fra leserne, inneholder nå den nye utformingen av ConTact(TM) et mer omfattende innhold, herunder personlige profilintervjuer om folk fra hele verden som lever det livet de ønsker, tips fra eksperter og lesere, samt et nytt utseende og en ny stil.

"Vi er svaert engasjerte i kundenes behov, og prøver kontinuerlig å forbedre våre produkter og tjenester slik at vi kan gi dem de beste muligheter til et fullverdig liv," sa Nino Pionati, konsernsjef for Stomiomsorg i ConvaTec. "Vi er stolte av ConTact(TM) og håper det gir leserne bedre selvfølelse og bidrar til mer balanse i hverdagen, slik at de blir i stand til å leve et fullverdig liv."

Hvert nummer av ConTact(TM) vil vaere tilgjengelig både i elektronisk og trykt format, og vil inneholde profesjonelt skrevne dybdeartikler om en rekke viktige emner skreddersydd for de unike behovene til folk med stomi og deres familier, herunder ernaering, sport og trening, reise, intimitet, mental helse og hudpleie.

ConTact(TM) utgis tre ganger i året, og er for øyeblikket tilgjengelig i følgende land: USA, Storbritannia, Canada, Japan, Spania, Italia, Portugal, Nederland, Belgia, Skandinavia (Sverige, Norge, Danmark, Finland og Island), Polen og Tsjekkia. Flere land vil bli lagt til i fremtiden, blant andre Frankrike, Tyskland, Australia, Russland, Tyrkia og Kina. Hvert nummer vil inneholde en blanding av globalt og lokalt innhold. For å få et gratis abonnement på ConTactä, ring 800-30-995.

Om ConvaTec

ConvaTec er en verdensleder innenfor utvikling og markedsføring av nyskapende medisinske teknologi som har bidratt til å forbedre livet til millioner av mennesker overhele verden. Med fire hoveddivisjoner - Stomiomsorg, Sårterapi, Kontinens, samt Intensivpleie og infusjonsenheter, hjelper ConvaTecs produkter helsearbeidere fra sykehus til lokale helsetjenester. Fra hovedkvarteret i Skillman i New Jersey har selskapet ansvaret for over 8000 ansatte i mer enn 90 land, hvor de betjener forbrukere og deres helseomsorgsarbeidere på seks kontinenter. For mer informasjon, se www.convatec.com.

(c) 2008 ConvaTec Inc.

ConTact og Our world is what we make of it er varemerker tilhørende ConvaTec Inc.

Kontaktpersoner:

Courtney Judd