Delegasjon fra Michigan skal vaere verter for et life science-forum ved det velrenommerte Karolinska Institutet i Sverige

16 Aug, 2006, 21:17 BST Fra Oakland County Michigan Planning and Economic Development

PONTIAC, Michigan, August 16 /PRNewswire/ --

Topp offentlige tjenestemenn fra utkanten av Detroit og medisinsk direktør ved det verdensberømte Beaumont Research Institute skal vaere vertene for et life science-forum for svenske bedrifter den 24. august. Forumet har tittelen: "Life Sciences Industry in Michigan: Trends and Opportunities." Forumet skal holdes den 24. august kl. 9.00 ved Karolinska Institutet i Stockholm, Sverige. Det er en del av en ukelang sverigebesøk til en handelsdelegasjon som består av Oakland County, Michigan County direktør L. Brooks Patterson og et team fra Emerging Sectors (R) business attraction and development, som han er leder for. Oakland County og Beaumont Research Institute samarbeider med Karolinska Institutet for å dele ideer og trender innenfor life science-forskning både i Sverige og i USA. Teamet fra Oakland Country skal treffe bedrifter innenfor bioteknologi og medisinsk utstyr som ønsker å etablere seg eller øke virksomheten i USA. Teamet fra Oakland Country kan gjøre prosessen for svenske bedrifter mer effektiv med tanke på å etablere et kontor eller et forsknings- og utviklingssenter i Michigan.

Dr. David Felten, forsknings- og medisinsk direktør ved Beaumont Research Institute, skal i sitt foredrag fokusere på teknologier som instituttet og andre sykehus med tilknytning til Beaumont Hospitals, søker. Svenske bioteknologiske og medisinsk utstyrsbedrifter kan få førstehåndsinformasjon om hvilke produkter og hva slags samarbeid man søker ved et sykehus som er blant dem med høyest pasientvolum i USA. L. Brooks Patterson, som sitter i Oakland Countys høyeste folkevalgt stilling, skal gi et sammendrag om gratistjenestene og ressursene som myndighetene tilbyr for å hjelpe svenske life science-bedrifter å utvide virksomheten i USA på en produktiv og kostnadseffektiv måte.

"Vi jobber sammen med bioteknologiske og farmasøytiske bedrifter rundt om i verden som er interesserte i å utvide sin virksomhet i USA og i Oakland County", sier Patterson. "Oakland County er det fjerde mest velstående country i USA med et folketall på 1,2 millioner og ligger sentralt til mellom Toronto og Chicago. Oakland County skal tilby trådløs Internett-tilgang til alle i hele countyen. Det er billigere for bedrifter å drive her enn på Øst- eller Vestkysten. Vi mener at vår livskvalitet og bedriftsvennlig klima gjør Oakland County til det rette sted å etablere seg og å utvide virksomheten."

Bedrifter innenfor life science som er interesserte i å delta ved forumet den 24. august skal kontakte:

Irene Spanos
    Telefon: +1-248-858-9099
    E-post: spanose@co.oakland.mi.us

Begrenset plasser.

Om Emerging Sectors(R)-programmet i Oakland county

Emerging Sectors (R)-programmet bistår i samarbeidsprosessen mellom eksisterende bedrifter i Oakland County og bedrifter som ønsker å utvide sin virksomhet i Nord-Amerika. Programmet hjelper bedrifter å identifisere og fremme ny applikasjoner for deres teknologier i de internasjonale markedene og setter forsknings- og utviklingsprosjekter ved universiteter i forbindelse med anerkjente gründere for å få teknologiene ut på markedet. Programmet fortsetter å identifisere og øke kildene for nyskapningskapital. Gå til http://www.emergingsectors.org for å finne ytterligere opplysninger om programmet.

Om Beaumont Hospitals

Beaumont Hospitals innbefatter flere enn 2400 privatpraktiserende leger, to sykehus med sju medisinske kontorbygg, et rehabiliterings- og helsesenter, klinikker for primaerhelsetjeneste og spesialpleie, fire sentre for langtidspleie, et forskningsinstitutt, hjemmepleie og hospice. Beaumont har et sykehus i Royal Oak, Michigan med 1061 senger. Sykehuset er et betydelig opplaeringssenter og i tillegg er det et traumasenter på nivå 1 og derfor et viktig sted å henvise pasienter til. Det ligger på første plass i landet når det gjelder innleggelser og på fjerde plass når det gjelder total antall operasjoner. Beaumont har et sykehus i Troy, Michigan beregnet på akuttpleie og som er blant USAs ledende lokale sykehus og er på niende plass i landet når det gjelder innleggelse og på førsteplass når det gjelder operasjoner sammenlignet med andre sykehus på samme størrelse.

Nettsteder:  http://www.oakgov.com

KILDE Oakland County Michigan Planning and Economic Development