Den skandinaviske nyetableringen Zendesk blir globalt med serie A finansiering fra CRV og nytt USA-hovedkvarter i sin misjon for å spre god karma til hjelpdesker overalt

06 Mai, 2009, 15:00 BST Fra Zendesk

KØBENHAVN, May 6 /PRNewswire/ --

- Zendesks hjelpdesk i skyene bringer øm og kjaerlig kundebehandling til 1.000 organisasjoner

Med inspirasjon til hjelpdesk 2.0-bevegelsen med fokus på forbedret kundestøtte, har Zendesk, som ble grunnlagt i Skandinavia av tre venner fra København; Morten Primdahl, Alexander Aghassipour og Mikkel A. Svane, sikret seg serie A risikovillig kapitalfinansiering fra Charles River Ventures. Zendesks (http://www.zendesk.com/) SaaS (software as a service) hjelpdesk-system har gitt øm og kjaerlig kundestøtte til selskaper, inkludert mer enn 30 i Skandinavia, slik som Composite, Metro Remote og Folkeuniversitetet, siden 2007 og har nå passert 1.000 kunder. Finansieringen vil bli brukt til å utvide operasjoner og smertefri kundestøtte til organisasjoner over hele verden, med oppstart av et nytt USA-hovedkvarter i Boston.

"Utrolig enkelt. Det er alt du trenger å vite om Zendesk. Det som er viktig er fokuset på kunden som individ," sa Mikkel Asger Svane, Administrerende direktør i Zendesk. "Zendesk har vokst ved å selge til individer, ikke selskaper, som verdsetter en mer fleksibel tilnaerming til kundeservice. Denne finansieringen vil hjelpe oss med å bygge videre på vår suksess og formidle god hjelpdesk-karma til enhver organisasjon som er ute etter opplysning".

"Jeg ble frelst da jeg satt opp en egen hjelpdesk på to minutter, " sa Devdutt Yellurkar, partner ved Charles River Ventures.

Zendesk gjør det mulig for ethvert selskap -- fra Fortune 500-konglomerater til Web 2.0-nyetableringer - å tilby profesjonell støtte med svaert få anstrengelser, slik at de kan fokusere på verdifulle brukertilbakemeldinger. Svane tilføyde: "Zendesk gir selskaper et unikt kort i denne vareverdenen av lette og billige 'meg-også'-produkter. Vi gir dem en mulighet til å skape meningsfulle forhold til kunder gjennom online support som leverer nye kommunikasjonsverktøy som Twitter, Facebook og e-post."

"Zendesk har alt: Skjønnhet, hjerne og et utrolig ansvarlig team bak seg også!," sa Crystal Taylor, supportsjef for Twitter og kunde hos Zendesk. "Zendesks intuitive, elegante design gjør issue tracking og resolusjon til en lek. Billettinformasjon er fullstendig integrert med Twitters system for korrekt brukerhistorie og rapportering, og brukere har et arbeidsarkiv over alle sine forespørsler."

Zendesk har en misjon om å bringe god hjelpdesk-karma til selskaper, både store og små. Zendesks løsning går fra den moderne hjelpdesken til Buddha Machine Wall (http://www.zendesk.com/external/wall/) hvor ambient mønstre fra de kinesiske musikerne FM3 visker ut kontorets kanter. Følg @zendesk på Twitter for å se hva som kommer i juni.

Om Zendesk

Zendesk inspirerer hjelpdesk 2.0 bevegelsen med fokus på forbedret kundestøtte. Ved å levere fordelene ved nettbasert kommunikasjon og sosiale media, sender Zendesk god hjelpdesk-karma til alle selskaper som er ute etter å tilby profesjonell støtte med svaert få anstrengelser. Støttet av Charles River Ventures, ble Zendesk grunnlagt i 2007 og har mer enn 1.000 kunder inkludert John Lewis, MSNBC og Twitter. For å vite mer, besøk www.zendesk.com eller følg @zendesk på Twitter.

KILDE Zendesk