easyFairs(R) prognoser anslår en økning i årsomsetningen på 20%

18 Jan, 2011, 17:49 GMT Fra easyFairs

BRÜSSEL, January 18, 2011 /PRNewswire/ --

- easyFairs' halvårsrapport viser sterk vekst for de kommende 18 månedene

easyFairs - Europas ledende arrangør av tids- og kostnadseffektive fagmesser - anslår en vekst på 20 % i årsomsetningen for 2010-2011 til 33,5 millioner euro sammenlignet med 27,9 millioner euro i 2009-2010. Økningen er et resultat både av intern vekst samt selskapets siste oppkjøp - spesielt oppkjøpet av den belgiske fagmessearrangøren Fairtec.

"Med bakgrunn i den kontrollerte utviklingen de to siste årene, har vi all grunn til å føle oss trygge på at selskapets sterke interne vekst fortsetter i fremtiden," sier easyFairs' administrerende direktør, Jean-François Quentin, i en kommentar. "Basert på den meget sterke graden av gjenbooking vi har opplevd til de siste messene, har vi også prognoser som viser en 20 % økning i salgsvolum for regnskapsåret som starter 1. juli 2011. Målet vårt er - gjennom intern vekst og oppkjøp - å nå 50 millioner euro i omsetning innen 2014."

easyFairs ble grunnlagt i 2004 og har opplevd en hurtig intern vekst som igjen representerer over 90 % av selskapets totale virksomhet. I tillegg er easyFairs i fremskreden dialog med en rekke selskaper for oppkjøp innen sektorer som industriteknologi, informasjonsteknologi, anleggsvirksomhet samt hotell- og restaurantbransjen.

"Vi mener vi har oppnådd riktig balanse i vekststrategien vår og fortsetter å se etter oppkjøpsmuligheter som passer til vår profil som arrangør av tids- og kostnadseffektive eventer. Jeg er meget glad for at easyFairs kan komme med disse positive nyhetene til utstillingsbransjen," kommenterer easyFairs' styreleder og grunnlegger, Eric Everard, som også er president i UFI: Global Association of the Exhibitions Industry.

Informasjon om easyFairs(R)

easyFairs er Europas ledende arrangør av tids- og kostnadseffektive fagmesser. Vi gjør det enkelt for mennesker å møtes og gjøre forretninger i et profesjonelt miljø. Med hovedkvarter i Brüssel og et internasjonalt nettverk av kontorer, arrangerer easyFairs messer i Østerrike, Belgia, Colombia, Danmark, Finland, Tyskland, Irland, Nederland, Norge, Polen, Russland, Spania, Sverige, Sveits og Storbritannia.

easyFairs bringer salgsfokuserte fagmesser til selve hjertet av kjøpers marked. For mer informasjon, se http://www.easyFairs.com

KILDE easyFairs