ecofinance inngår samarbeid med Swedbank

21 Okt, 2009, 09:30 BST Fra ecofinance Finanzsoftware & Consulting GmbH

GRAZ, Østerrike, October 21 /PRNewswire/ -- Swedbank har valgt Cash Management & Pooling-systemet CPS fra ecofinance på grunn av systemets ekstensive antall funksjoner og programvareleverandørens erfaring med prosjekter av samme omfang med andre respektable bankkunder.

ecofinance, den markedsledende leverandøren av programvareløsninger for Treasury Management i det tysktalende markedet, implementerer sitt Cash Management & Pooling-system for banker - CPS - hos Swedbank AB i Stockholm. Systemets funksjoner inkluderer kontaktvurderinger og nominell pooling, samt et grensesnitt for bankkunder og et webgrensesnitt for kundene i Swedbank- gruppen. Webgrensesnittet, CPS@web, har blitt tilpasset for å passe inn i Swedbanks utseende. Ved å implementere systemet får Swedbank muligheten til å tilby forretningskundene sine tilleggsverdi og forbedret kundelojalitet.

Leif Karlsson, leder for betalinger i Swedbank, sier: "Løsningen fra ecofinance ble vagt på grunn av funksjonaliteten og tid-til-markedet. Dette er et viktig trinn i våre anstrengelser for å utvide vårt tilbud om kontaktadministrasjon. Vi besøkte banker som allerede bruker ecofinance, og vi fant ut at ecofinance var det rette systemet for oss."

Dr. Karlheinz Schlögl, administrerende direktør i ecofinance, sier: "Vi har hevet det teknologiske nivået til våre utprøvde kjerneprodukter i CPS. Synergiene i det utviklede systemet kan nå brukes ved å integrere alle løsningene fra ecofinance. Programvareomfanget inkluderer ekstrafunksjoner, som for eksempel en ny pooling-metode som vi har utviklet for Swedbank."

CPS - Verdensomspennende cash pooling for firmakunder

Ved å implementere systemet for cash management & pooling - CPS fra ecofinance - kan banker kombinere sine firmakunders globalt distribuerte kontoer med ulike kredittinstitusjoner til effektive cash pools. I tillegg til metodene for kontantkonsentrering inkluderer funksjonene også nominelle poolingmetoder. Det er også mulig å vise flernivåstrømmer i ulike valutaer.

Mer informasjon: http://www.presseportal.de/go2/moredetails

Petra Reppert, telefon +49-8999019711