EF Education First lanserer den første "Global Intern 2010"-konkurransen. Dette er en unik sjanse for studenter til å vinne et tremåneders internasjonalt praktikantopphold.

13 Jan, 2010, 08:00 GMT Fra EF Education First Ltd

ZÜRICH, January 13 /PRNewswire/ -- Er du en ambisiøs person? Liker du å reise og oppleve nye kulturer? Ser du for deg en fremtid der du har føttene godt plantet i flere enn ett land om gangen? Hvis du kan svare et høyt og tydelig "ja" på disse spørsmålene, bør du delta i "Global Intern 2010"-konkurransen som sponses av EF Education First, verdens største private utdanningsorganisasjon.

For å se denne multimedia-pressemeldingen, klikker du:

Vinneren av denne konkurransen, der alle unge mennesker over 18 år uansett nasjonalitet kan delta, får et tremåneders opphold som praktikant hos EF på tre kontinenter som vinneren velger selv. Alle reiseutgifter, opphold og måltider betales av EF. Et internasjonalt panel av EF-dommere vil kåre vinneren, basert på deltakerens CV og personlige video.

"Vi er på jakt etter en person som best representerer idealene til dagens ungdom," sier Eva Kockum, leder for EFs språkavdeling i Zürich. "Et åpent sinn, å vaere nysgjerrig på verden og en eventyrlysten natur er kvaliteter som ikke bare vil kjennetegne vinneren vår, men som også vil bidra til å skape en fremtidig leder i en stadig mer konkurransepreget verden."

For å delta må studenter registrere sin CV på nettsiden til EF, og sende inn en video på maksimalt tre minutter som beskriver hvordan praktikantoppholdet vil påvirke deres fremtid. EF forventer at 51 land vil delta i konkurransen, og hvert land vil publisere en nasjonal vinner den 23. april 2010. Disse finalistene vil konkurrere om praktikantoppholdet, og vinneren av hovedgevinsten vil bli publisert den 30. april 2010.

Ved å sponse denne konkurransen, vil EF og selskapets globale partnere i enda større grad definere seg som internasjonale ledere i et marked i stadig utvikling, på leting etter unge talenter som vil prege fremtidens arbeidsstyrke.

Siste frist for å delta i konkurransen er 20. april 2010. Utførlige konkurranseregler og informasjon om hvordan du kan delta i Global

Intern 2010-konkurransen finner du på http://www.ef.no/globalintern

Om EF Education First:

EF er verdens ledende internasjonale utdanningsselskap, med 400 skoler og kontorer i mer enn 50 land. EF ble grunnlagt i 1965, og har som mål å

"bryte ned språklige og kulturelle barrierer", med programmer som inkluderer språkkurs i utlandet, akademiske kurs og kulturell utveksling. For å få mer informasjon, kan du besøke http://www.ef.no

KILDE EF Education First Ltd