Enda en profesjonell pokerspiller i verdensklasse går inn på UltimateBet-laget

25 Sep, 2006, 10:00 BST Fra UltimateBet

LONDON, September 25 /PRNewswire/ -- Det ledende nettstedet for online-poker, Ultimatebet.com, har fått ett av de hotteste nye talentene i det internasjonale pokermiljøet med på sitt lag av profesjonelle spillere.

Johan Storakers, 35, har gått gradene i pokereksplosjonen i hjemlandet Sverige til å bli én av den nye typen profesjonelle spillere som nå er i ferd med å reformere det internasjonale pokermiljøet. Storakers vokste opp i beskjedne kår like utenfor Stockholm og avtjente verneplikten før han begynte å jobbe med telemarketing og varesalg. Men poker fikk en stadig større rolle i hans liv, og snart begynte han å spille på profesjonelt plan med spektakulaere resultater.

I løpet av sin karriere har Storakers tjent hele 1,37 millioner amerikanske dollar, oppnådd 41 cash finishes og deltatt i mer enn et dusin final table-runder i World Series of Poker- og World Poker Tour- arrangementer. Nå er han klar til å ta skrittet videre som del av Team Ultimate Bet. Der vil han spille side om side med folk som Phil Hellmuth, som har vunnet verdensmesterskapet i poker ti ganger, Annie Duke, som er en av verdens beste kvinnelige pokerspillere, og Antonio "The Magician" Esfandiari.

Johan Storakers sier: -Å vaere med på UltimateBet-laget av profesjonelle spillere er en stor aere for meg. Å få spille sammen med levende legender som Phil Hellmuth kan bare gjøre meg bedre, og vil vaere et stort skritt på veien mot min første seier i verdensmesterskapet i poker.

Chris Welch, direktør i UltimateBets markedsføringsbyrå Loudvision, sier: - Ultimatebet.com har allerede knyttet til seg en stor gruppe profesjonelle pokerspillere, takket vaere den enestående programvaren og det brede spekteret av spilltyper. Vårt mål med å få et slikt lysende europeisk talent med på laget, er å vekke oppmerksomhet og interesse for Ultimatebet.com blant flere amatørspillere. Storakers' deltagelse er et ledd i vår plan om å lansere Ultimatebet.com-merket i europeiske nøkkelmarkeder og utvide vårt brukergrunnlag på 2,5 millioner spillere.

Johan Storakers slutter seg til Team UltimateBet foran turneringen 2006 UltimateBet.com Aruba Classic, som finner sted i det karibiske ferieparadiset Aruba i perioden 23. september til 1. oktober. Turneringen går av stabelen for femte gang i år, og vinneren vil sitte igjen med en pott på over 1 million amerikanske dollar.

Om UltimateBet

UltimateBet er utviklet i samarbeid med de beste pokerspillerne i verden, Phil Hellmuth, Annie Duke og Antonio Esfandiari, og tilbyr de beste pokerspillene som er tilgjengelige på internett. Spillere kan laste ned gratis pokerprogramvare, delta i kostnadsfrie ringspill og turneringer, og få tips fra disse profesjonelle spillerne for å laere seg spillet eller forbedre strategien sin. UltimateBet er medlem i pokernettverket som lisensierer sitt pokerprodukt fra Game Theory Ltd., et datterselskap av Excapsa Software Inc., med over 2 millioner registrerte spillere.

KILDE UltimateBet