Endeavour kunngjør første produksjon fra Enoch feltet

01 Jun, 2007, 18:18 BST Fra Endeavour International Corporation

HOUSTON, June 1 /PRNewswire/ --

Endeavour International Corporation (Amex: END) kunngjorde I dag at produksjon har startet på Enoch-feltet, lokalisert på median-linjen mellom Storbritannia og Norge i Nordsjøen. Selskapet forventer i startfasen en produksjon på ca. 1000 fat olje per dag fra sin åtte prosents eierinteresse i feltet.

" Ferdigstillelsen av Enoch-feltet er en viktig produksjonsmilepael for Endeavour, og markerer vår første deltakelse i feltutvikling som selskap ", sa William L. Transier, styreformann, øverste sjef og president. " Kombinert med utvinningene fra de eierandelene vi tilegnet oss i Storbritannia og Norge i fjor, representerer Enoch-feltet en videre diversifisering av vår produksjonsbase, som er et godt utgangspunkt for å videreføre vår Nordsjø-strategi. "

Feltutbyggingen innebar boring av en horisontal produksjonsbrønn i 2006. Enoch produksjonen vil bli transportert til og raffinert ved Brae Alpha raffineriet, omtrent 10 miles nordvest for Enoch. Oljen vil bli eksportert via Forties rørledningsnettverk.

Talisman North Sea Limited (24%)er feltoperatør på Enoch. Andre partnere inkluderer Dyas UK Limited (14.0%), Bow Valley Petroleum (UK) Limited(12.0%), Roc Oil (GB) Limited (12.0%), Dana Petroleum (E&P) Limited (8.8%), Statoil ASA (11.78%), Altinex Oil AS (4.36%), Det Norske Oljeselskap AS (2.0%) og Dong Norge AS (1.86%).

Endeavour International Corporation er et olje- og gassutvinnings- og produksjonsselskap med fokus på erverv, utprøving og utvikling av energireserver i Nordsjøen. For mer informasjon besøk http://www.endeavourcorp.com.

Visse uttalelser i denne pressemeldingen må anses som "fremtidskuende" uttalelser i verdipapirlovgivningens betydning. Disse uttalelsene gjelder kun for den dagen de fremsettes. Slike uttalelser er betinget av antakelser, risikoer og usikkerheter. Faktiske resultater eller begivenheter vil kunne avvike betydelig.

Hjemmeside: http://www.endeavourcorp.com

KILDE Endeavour International Corporation