Endeavour kunngjør nytt styremedlem

24 Apr , 2007, 03:33 BST Fra Endeavour International Corporation

HOUSTON, April 24 /PRNewswire/ --

Endeavour International Corporation (Amex: END) kunngjorde i dag at Charles Hue Williams er utpekt til å fylle den nyskapte stillingen i selskapets styre.

"Fra den tid da Endeavour ble grunnlagt med strategi som fokuserte på Nordsjøen, har vi sett etter en person med erfaring innen den europeiske olje- og gassektoren som kunne bli med i styret vårt", sier William L. Transier, formann, CEO og president. "Charles har vidstrakt erfaring innen olje og gass- og finansmarkedene i Storbritannia. Hans ekspertise og innsikt vil bli uvurderlig for oss etterhvert som vi utvider leteaktivitetene og produksjonen."

Charles Hue Williams trakk seg tilbake på slutten av 2006 fra Lambert Energy Advisory Limited der han var en partner og der han for tiden er styremedlem. Han har vaert styremedlem hos Investec Henderson, Crosthwaite Securities, Kleinwort Benson Limited og Kleinwort Benson Securities Limited. Han var medlem av London Stock Exchange i nesten 30 år.

Styret har avgjort at det nye styremedlemmet innfrir kravene som gjelder et uavhengig styremedlem i henhold til reglene til Securities Exchange Commission og American Stock Exchange. Fra starten av skal har vaere medlem av styrets eierstyrings- og nominasjonskomité.

Endeavour International Corporation er et internasjonalt selskap innen olje- og gassleting og -produksjon som fokuserer på anskaffelse, leting og utvikling av energireserver i Nordsjøen. Besøk http://www.endeavourcorp.com for å finne ytterliger informasjon.

Nettsted: http://www.endeavourcorp.com

KILDE Endeavour International Corporation