Endeavour kunngjør tilbaketrekking av tilbud til Ithaca Energy Inc.

08 Jul, 2008, 23:13 BST Fra Endeavour International Corporation

LONDON, July 8 /PRNewswire/ --

Endeavour International Corporation ("Endeavour")(Amex: END)(LSE: ENDV) kunngjorde i dag at de ikke lenger er interessert i følge opp det ikke-bindende tilbudet de gav Ithaca Energy Inc. ("Ithaca").

Avgjørelsen kom etter at Ithaca 7. juli 2008 kunngjorde at selskapets direktører hadde bestemt seg for å ikke lenger forfølge Endeavours tilbud, men heller fokusere på "en rekke pågående initiativ."

William L. Transier, styreformann, administrerende direktør og president i Endeavour sa:

"Vi mener fortsatt at en fusjon mellom Endeavour og Ithaca vil vaere en glimrende katalysator for økt aksjonaerverdi gjennom dannelsen av et kombinert selskap med større spillerom og omfang. Vi har jobbet hardt med å etablere en dialog med styret i Ithaca for å overbevise dem om at transaksjonen åpner for store muligheter og for å utvikle betingelser i forbindelse med en vennligsinnet fusjon som er attraktiv for begge selskapers aksjonaerer. Til syvende og sist er det bare så mye vi kan gjøre for å overbevise dem om å diskutere fordelene med en fusjon. Ithaca har så langt avslått å inngå noen som helst samtale med oss og gårsdagens kunngjørelse gjorde det klart at styret deres ikke var interessert i vurdere fordelene med tilbudet vårt. Vi mener de her har gått glipp av en stor mulighet. Med vår nåvaerende kontantstrøm, tilgang til kapital og produksjonsprofil, har Endeavour en rekke strategiske muligheter å forfølge. Vi vil derfor ikke lenger forfølge tilbudet om å kjøpe opp all utstedt aksjekapital fra Ithaca."

Om Endeavour International Corporation

Endeavour International Corporation er et selskap som både leter etter og produserer olje og gass, og de fokuserer på ervervelse, leting og utvikling av energireserver i Nordsjøen. For mer informasjon, gå til http://www.endeavourcorp.com.

TSX Venture Exchange tar ikke ansvar for tilstrekkeligheten eller nøyaktigheten i denne pressemeldingen.

Må ikke offentliggjøres, gis ut eller distribueres i eller til Australia eller Japan eller andre myndighetsområder der dette vil vaere en overtredelse av områdets gjeldende lover.

Nettside: http://www.endeavourcorp.com

KILDE Endeavour International Corporation