Endeavour meddeler ledelsesendring

01 Jun, 2007, 13:22 BST Fra Endeavour International Corporation

HOUSTON, June 1 /PRNewswire/ --

Endeavour International Corporation (Amex: END) meddelte i dag at økonomidirektør Lance Gilliland har sagt opp. Gilliland vil gjenoppta sin investeringsbank-karriere.

" Lance var et viktig medlem av vårt team, og bidrog de to foregående år sterkt til våre vekstaktiviteter ", sa William L. Transier, Styreformann, øverste sjef og president." Vi er I den heldige situasjon at vi har bygget opp et talentfullt team med mye erfaring på finans og regnskapssiden, som er stand til å fungere godt i sine funksjoner i påvente av at en etterfølger blir utnevnt. "

Lance Gilliland la til, " Dette var en vanskelig avgjørelse, ettersom jeg har vært stolt over å være en del av ledelsen i Endeavour. Jeg har full tiltro til ledelsen, de finansielle og tekniske teamene, og ser fram til å se firmaet oppnå nye nivåer av suksess I fremtiden. "

Gilliland vil i sin nye jobb være en partner i, og lede fusjons og overtakelsesdriften til Tudor, Pickering & Co., en Houston-basert energi-investeringsbank grunnlagt av Bobby Tudor, en tidligere kollega fra Goldman, Sachs & Co., og Dan Pickering, en velkjent energiforsknings analytiker. Selskapet vil starte letingen etter ny økonomidirektør umiddelbart.

Endeavour International Corporation er et olje- og gassutvinnings- og produksjonsselskap med fokus på erverv, utprøving og utvikling av energireserver i Nordsjøen. For mer informasjon besøk http://www.endeavourcorp.com.

Visse uttalelser i denne pressemeldingen må anses som " fremtidsskuende " uttalelser i verdipapirlovgivningens betydning. Disse uttalelsene gjelder kun for den dagen de fremsettes. Slike uttalelser er betinget av antakelser, risikoer og usikkerheter. Faktiske resultater eller begivenheter vil kunne avvike betydelig.

Web site: http://www.endeavourcorp.com

KILDE Endeavour International Corporation