Endeavour sluttførte salg av norsk datterselskap

15 Mai, 2009, 01:58 BST Fra Endeavour International Corporation

HOUSTON, May 15 /PRNewswire/ --

Endeavour International Corporation (Amex: END) (LSE: ENDV) kunngjorde i dag at de har sluttført salget av sitt norske datterselskap, Endeavour Energy Norge AS, til VNG-Verbundnetz Gas AG til en verdi av 150 millioner USD.

I forbindelse med sluttføringen av salget, nedbetalte Endeavour ca. 27 millioner USD i gjeld, og reduserte med det samlet netto gjeld til rundt 50 millioner USD. Resten av utbyttet vil bli brukt til å finansiere tre store feltutbygginger i Storbritannia, samt letearbeid og nye forretningsmuligheter i Nordsjøen og USA.

"Salget av vårt norske datterselskap har tydelig demonstrert overfor Endeavours aksjonaerer den iboende verdien i resten av porteføljen," sa William L. Transier, styreformann og administrerende direktør. "Utbyttet vil fremskynde utviklingen av Rochelle-, Cygnus- og Columbus-feltene, som vil vaere grunnlaget for vår fremtidige produksjonsvekst. Det vil også finansiere kortere syklustid og senke de potensielle kostnadene i USA som komplementerer vår kjerneforretning i Storbritannia."

Endeavour International Corporation er et selskap som både leter etter og produserer olje og gass, og de fokuserer på erverving, leting og utvikling av energireserver i Nordsjøen og USA. For mer informasjon, gå til http://www.endeavourcorp.com.

Visse uttalelser i denne pressemeldingen må ansees for å vaere "fremadskuende" innenfor betydningen av verdipapirloven. Disse uttalelsene gjelder kun frem til dagens dato. Slike uttalelser er underlagt antagelser, risikoer og usikkerhet. Faktiske resultater eller hendelser kan variere materielt.

KILDE Endeavour International Corporation