Endeavour sørger over tapet av styremedlem Barry Galt

25 Aug, 2008, 19:30 BST Fra Endeavour International Corporation

HOUSTON, August 25 /PRNewswire/ --

Endeavour International Corporation (Amex: END) (LSE: ENDV) kunngjorde i dag at styremedlem Barry J. Galt døde 22. august 2008. Galt var styremedlem i selskapet siden 2004, da Endeavour ble etablert som et selskap som både leter etter og produserer olje og gass i Nordsjøen.

"Vi er sterkt preget av tapet av en respektert leder innenfor olje- og gassindustrien, en person som var en mentor og en venn til så mange av oss i denne industrien. Selskapet vårt var heldig som hadde en person av et slikt kaliber og med så mye erfaring i styret," sa William L. Transier, styreformann og administrerende direktør. "På vegne av alle våre ansatte og styret sender vi våre tanker til hans kone Kathy og resten av familien."

Galt var tidligere styreformann og administrerende direktør i Seagull Energy Corporation, et diversifisert lete- og produksjonsselskap som fusjonerte med Ocean Energy Inc i 1999. Han var medlem av styret i dette selskapet helt til de ble kjøpt opp av Devon Energy Corporation i april 2003. Før han ledet Seagull Energy, var Galt generaldirektør for Williams-selskapene i Tulsa i Oklahoma (USA). Han var også med i styret i Trinity Industries, Dynegy Inc og Abraxas Petroleum Corporation. Han var aktiv i mange veldedige organisasjoner i både Houston og Tulsa, bl.a. Frelsesarmeen og United Way, og han var styremedlem for Memorial Hospital og St. John Medical Center i Tulsa. Han var en aktiv alumnus fra universitetet i Oklahoma, der han tok juseksamen og en bachelor i regnskapsføring. Galt tjenestegjorde i den amerikanske marinen og deres reservestyrker, der han nådde graden orlogskaptein.

Endeavour International Corporation er et selskap som både leter etter og produserer olje og gass, og de fokuserer på erverving, leting og utvikling av energireserver i Nordsjøen. For mer informasjon, gå til http://www.endeavourcorp.com.

Nettside: http://www.endeavourcorp.com

KILDE Endeavour International Corporation