Endeavour utnevner administrerende visepresident for drift

30 Sep, 2008, 12:50 BST Fra Endeavour International Corporation

HOUSTON, September 30 /PRNewswire/ --

Endeavour International Corporation (Amex: END) (LSE: ENDV) annonserte i dag at Carl D. Grenz har sluttet seg til selskapet som administrerende visepresident for drift.

"Med et økende antall nye forretningsprosjekter og foretaksmuligheter, en større produksjonsbase og mer omfattende bore- og utviklingsaktiviteter, var det på tide å utvide vårt lederteam for å kunne møte kravene i forbindelse med forretningsvirksomheten vår," sa William L. Transier, styreformann og administrerende direktør. Vi er glade for å ha fått ombord en med Carls driftsbakgrunn, kunnskap og erfaring fra Nordsjøen."

Grenz tar med seg 33 års erfaring fra olje- og gassindustrien til Endeavour. Han var tidligere sjef for global produksjon for BHP Billiton. Han jobbet i en rekke ledelsesstillinger og tekniske stillinger i løpet av sine 18 år med selskapet, sist innenfor driftsledelsen i Liverpool Bay Development og visepresident for drift i Trinidad og Tobago i Karibien. Han var også involvert i produksjonsdrift på dypt vann i Mexicogulfen. Grenz begynte sin karriere med Shell UK Exploration and Production som elektroingeniør og i produksjonsledelsen. Han tilbrakte syv år med Hamilton Oil før selskapet ble kjøpt opp av BHP Billiton. Mesteparten av karrieren hans har vaert fokusert på Nordsjøen, der han ledet utviklings-, konstruksjons- og oppdragsaktiviteter i forbindelse med utviklingsprosjekter og pågående produksjonsdrift både offshore og onshore. Han har også en mastergrad i forretningsadministrasjon fra London Business School.

Bruce H. Stover, som har ledet både drifts- og forretningsutviklingsprosjekter og nye foretaksvirksomheter siden 2004, vil fortsette i en utvidet rolle som administrerende visepresident for forretningsutvikling og nye foretaksvirksomheter.

Endeavour International Corporation er et selskap som både leter etter og produserer olje og gass, og de fokuserer på erverving, leting og utvikling av energireserver i Nordsjøen. For mer informasjon, besøk http://www.endeavourcorp.com.

Nettside: http://www.endeavourcorp.com

KILDE Endeavour International Corporation