Endeavour utnevner to Financial Officers

06 Jun, 2007, 14:16 BST Fra Endeavour International Corporation

HOUSTON, June 6 /PRNewswire/ --

Endeavour International Corporation (Amex: END) annonserte i dag at Robert L. Thompson har blitt utnevnt til senior vice president and chief accounting officer og at Cathy L. Stubbs har blitt utnevnt til vice president of finance.

(Bilde: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20070605/LATU501 )

" Begge har hatt betydelige roller i Utviklingen av Endeavour siden selskapet ble etablert, " sier William L.Transier, chairman, chief executive officer and president (styreleder og administrerende direktør). " Disse utnevnelsene understreker deres bidrag og økte ansvar i vår raskt voksende Nordsjø-strategi. "

Thompson har mer enn 35 års erfaring innen olje- og gass-industrien. De siste tre årene har han hatt stillingen som vice president, chief accounting officer and corporate planning for Endeavour. Han var tidligere vice president and controller for Ocean Energy. Han har tilbrakt størsteparten av sin finansielle karriere hos Oryx Energy Company og selskapets forgjengere i ulike stillinger innen regnskap og finansiell planlegging. Har har også vaert seniorkonsulent innen finans og økonomi ved Cambridge Energy Research Associates.

Stubbs har nesten 20 års erfaring med corporate finance. Hun har vaert ansatt i Endeavour siden 2004 og har hatt stillingen som director of accounting and financial controls og nylig som treasurer and director of corporate development. Hun har vaert ansatt i Ocean Energy og selskapets forgjengere i sju år, hvor hun hadde ulike lederstillinger innen finans. Hun begynte sin karriere i KPMG International.

Endeavour International Corporation er et internasjonalt selskap innen olje- og gass utvinning og produksjon, og har fokus på overtakelse, utvinning og utvikling av energireserver i Nordsjøen. Du finner mer informasjon på www.endeavourcorp.com.

Nettsted: http://www.endeavourcorp.com

KILDE Endeavour International Corporation