Eukanuba World Challenge 2008 har kåret vinneren: En betagende saluki, CH DAKIRA SAWAHIN, eiet og oppdrettet av Dagmar Hintzenberg-Freisleben fra Tyskland

17 Des, 2008, 08:00 GMT Fra Eukanuba World Challenge

GENÈVE, December 17 /PRNewswire/ -- Søndag 14. desember kåret Eukanuba World Challenge 2008 sin vinner under et spektakulaert show på AKC/Eukanuba National Championship på Longbeach, California. Richard Learwood, Global Marketing Director i Eukanuba, kommenterte: "Denne betagende saluki-tispen, Dakira Sawahin, er et strålende eksempel på hundens storslagenhet. Ikke kun på grunn av hennes skjønnhet, men denne hunden utstråler alle aspektene av hva som betegner en sunn, og meget velholdt hund. Det var bemerkelsesverdig å se hvor ivrig denne hunden var til å demonstrere at hun fortjente å bli "World Champion." Han uttalte videre: "Å vaere vitne til den høye kvaliteten på hundene som deltok, entusiasmen og engasjementet til deres eiere og handlere, så vel som den grundige dømmingen fra et panel av eksperter, gjorde det til en unik begivenhet under det prestisjefylte AKC/ Eukanuba National Championship."

(http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20081216/330983 )

2008 var det andre året Eukanuba World Challenge, som er en internasjonal hundeutstilling, ble arrangert. Vertskap for arrangementet var Eukanuba, produsent av førsteklasses ernaering, American Kennel Club og FCI (Fédération Cynologique Internationale). 52 av verdens vakreste hunder fikk sammen med sin eier, aeren av å representere sitt land under Eukanuba World Challenge 2008. De konkurrerte ikke kun om vinnertittelen, men også om en pengepremie på $10,000.

Etter de innledende rundene på søndag 14. desember, ble 12 hunder invitert til å delta i finalen i hovedringen til AKC /Eukanuba National Championship. Hans Müller, FCI president og dommer, fikk aeren og utfordringen i å velge ut de 3 beste blant disse fantastiske hundene.

Vinner Eukanuba World Challenge 2008:
    CH DAKIRA SAWAHIN
    Saluki
    Oppdretter og eier: Dagmar Hintzenberg-Freisleben
    Tyskland

2. plass
    CH EFBE'S HIDALGO AT GOODSPICE
    Sealyham Terrier
    Oppdretter: France Bergeron
    Eier: Margery Good, Richard Good, Sandra Middlebrook

3. plass
    CH SMASH JP TALK ABOUT
    Puddel (Toy)
    Oppdretter: Yukikio Omura
    Eier: Mamoru Oyama
    Japan

For mer informasjon og utstillingsresultater besøk http://www.akc.org og http://www.eukanubaworldchallenge.com

For informasjon om Eukanuba vennligst kontakt Premium Pet Products Norge AS, Postboks 174 Alnabru, 0614 Oslo. Du kan også kontakte Eukanuba kundeservice på telefon +47-800-141-00 eller besøk http://www.eukanuba.no.

KILDE Eukanuba World Challenge