European Petrochemical Association samler topplederne i den kjemiske industrien i Berlin

27 Sep, 2013, 07:20 BST Fra European Petrochemical Association

BRUSSEL, September 27, 2013 /PRNewswire/ --

European Petrochemical Association (EPCA) vil avholde sitt 47. årsmøte 6.-8. oktober 2013 i Berlin. Mer enn 2600 delegater vil delta i et av verdens viktigste møter i den kjemiske industrien med temaet «Lederskap og den kjemiske industrien». Blant deltakerne finner vi for det meste administrerende direktører og andre toppledere fra EPCAs nesten 700 medlemsbedrifter, men også fremtredende gjester.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130927/642260-a )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130927/642260-b )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130927/642260-c )

Under det to dager lange arrangementet kan deltakerne organisere møter og delta i forretnings- og nettverksbyggingsarrangementer blant annet på hotellene Pullman Schweizerhof og InterContinental, som ligger i gangavstand fra hverandre i Berlin. De har også mulighet til å lytte til opinionsledere og innflytelsesrike talere med et globalt perspektiv. Årsmøtet vil bli innledet med en tale av President Bill Clinton, stifter av Clinton Foundation og USAs 42. president. Andre eksempler er Dr. Kurt Bock, styreleder i BASF SE, Mohamed H. Al-Mady, visestyreleder og administrerende direktør i SABIC CORP, historikeren Niall Ferguson og Laurence A. Tisch, historieprofessor ved Harvard University

Det vil også bli et spesialmøte om «Lederskap og forsyningskjeder i den kjemiske industrien». Dette møtet vil sammenligne EPCAs rapport fra 2013, «Sustainable Chemical Supply and Logistics Chains: the Path Forward», med perspektivet til forsyningskjedeeksperter.

Årsmøtet er også en ramme for utdanningstiltak

På en workshop for lærere som arrangeres på årsmøtet, vil 30 lærere i realfag fra hele verden få mulighet til å møte ledere i den kjemiske industrien og oppleve dem på nært hold på flere arrangementer. Workshopen supplerer EPCAs tallrike utdanningstiltak, som har til hensikt å oppmuntre unge mennesker til å studere realfag, teknologi, ingeniørfag og matematikk (såkalte STEM-fag) og fremme karrierer i den kjemiske industrien.

I sammenheng med utdanning har EPCA også blitt en offisiell samarbeidspartner for det 25. Berlin mini-MARATHON, som vil finne sted i Berlin 28. september 2013 som del av det berømte Berlin Marathon som arrangeres dagen etter. Alle de 1500 skolene som er invitert til å delta i mini-MARATHON og alle de 40 000 utøverne som deltar i maratonløpet vil få EPCAs to interessante filmer «Chemistry: All About You» og «Science: Where Can It Take You?» Den første fokuserer på at kjemikalier finnes over alt og tilbyr bærekraftige løsninger for å få tilgang til mat, drikkevann, komfortable klær og direkte kommunikasjon. Den andre filmen fremmer likestilling mellom kjønnene og viser at en utdanning i STEM-fag fører til interessante og godt lønnede karrierer i den kjemiske industrien.

Om EPCA

EPCA (The European Petrochemical Association) er en Brussel-basert, internasjonal, ideell organisasjon som fungerer som et globalt nettverk for den kjemiske industrien, som består av produsenter av petrokjemiske produkter og deres leverandører, kunder og tjenesteleverandører. I dette bransjesegmentet fungerer EPCA som plattform for å møtes, utveksle informasjon og overføre kunnskap. Det finnes også en «tankesmie» som skal utfordre tradisjonelle tilnærminger i bransjen. EPCA har mer enn 700 medlemsbedrifter fra 53 forskjellige land, med en samlet omsetning på over 4,2 billioner euro. EPCA ble stiftet i 1967.

Nettsted: http://www.epca.eu

Facebook: http://www.facebook.com/epcanetwork