Europeernes drømmeferiemål: Ved siden av Maldivene og Karibia, er Skandinavia et populaert feriemål

05 Mai, 2011, 08:30 BST Fra hotel.info

NÜRNBERG, Tyskland, May 5, 2011 /PRNewswire/ -- Hvite strender, palmer og turkisblått vann, eller nasjonalparker og vide landskap, eller heller byferier? Hva er europeiske feriereisendes drømmemål? hotel.info [ http://www.hotel.info ], den gebyrfrie, nettbaserte hotellreservasjonstjenesten for over 210 000 hoteller verden over, har på bakgrunn av en spørreundersøkelse blant sine bestillingskunder i noen utvalgte land funnet ut hvor folk helst ville reist dersom de hadde nok tid og penger. Resultatene viser:

- Saerlig tyske ferierende svermer for skandinaviske land

- Utlandet er drømmemål nr. 1 for mange europeiske bestillingskunder

På spørsmål om hvor de helst ville reist, uavhengig av kostnader og bry, nevnte spesielt mange av de spurte USA. I Italia, Frankrike og Spania sto en reise over havet helt øverst på turistenes ønskeliste. Australia står på andreplass over etterlengtede feriemål både i Italia og i Spania. Ikke få svermer for en rundreise gjennom det australske kontinentet.

Bare i Tyskland drømmer ferierende først og fremst om de herlige øyene på Maldivene, etterfulgt av Karibia med sine hvite strender, palmer og turkisblått vann. USA og Australia, med den berømte Ayers Rock, følger her først på tredje og fjerde plass. Noe overraskende havnet det sørlige Stillehavet først på 5. plass med 5,05 %.

De norske fjordene, de finske innsjøene og de endeløse skogene synes likeledes å ha en magisk tiltrekningskraft på de tyske deltakerne i spørreundersøkelsen. De skandinaviske landene er blant de ti mest populaere drømmemålene.

Resultatene fra spørreundersøkelsen viser også at ønske og virkelighet ofte ligger langt fra hverandre.

Den fullstendige pressemeldingen finner du her:

Pressekontakt:

Timo Vavrinec, Aleksander Szumilas