Filmtjenesten Headweb ekspanderer og lanseres i Norge

04 Feb , 2010, 15:18 GMT Fra Headweb AB

STOCKHOLM, February 4 /PRNewswire/ --

- Sveriges beste underholdningsite* ekspanderer

Headweb, Sveriges fremste tjeneste for streaming og nedlasting av film, lanseres idag i Norge. Dermed får norske brukere tilgang til de seneste filmene direkte ved sin vanlige weblesere eller Playstation 3.

Gjennom samarbeid med blant annet Paramount Pictures, Warner Bros., og SF tilbyr Headweb både blockbusters og klassiske filmer i utvalget, og hele Headwebs filmkatalog på over 2 000 titler vil vaere tilgjengelig i den norske versjonen av Headweb. Flere avtal med filmselskap annonseres innen kort tid, noe som betyr en stor økning av filmutvalget.

- Vår ambisjon har alltid vaert å bli den ledende filmtjenesten i det nordiske markedet og det her er begynnelsen til vår fortsatte ekspansjon. Målet er selvsagt å bli nummer én i Norge og at erstatte alle gamle videobutikker, sier Peter Alvarsson, grunnlegger av Headweb.

Hjemme i Sverige har Headweb raskt møtt suksess. *Headweb ble nylig kåret til Sveriges beste underholdningsite av Internetworld og den har flere ganger blitt utpekt som Sveriges beste filmsite av M3 Magazine.

Om Headweb

Headweb tilbyr umiddelbar tilgang til filmer gjennom en tjeneste som gir on-demand-streaming av video-innhold til en datamaskin eller Playstation 3 med internettoppkobling. Headweb ble nylig kåret til "Sveriges beste underholdningsite" av Internetworld og den har flere ganger blitt kåret til "Sveriges beste filmsite" av M3 Magazine.

For mer informasjon, presskit og gratiskoder: Andreas Vural, presskontakt +46-73-545-16-16, andreas.vural@headweb.com

Pressrum online

KILDE Headweb AB