Funklende feststemning i Zürich, Montreux, Moskva og København

- God krystall! med Swarovski

Pictures available at:

www.presseportal.ch/de/story.htx?nr=100482568

I år får julehandelen i Zürich, Montreux, Moskva og København en spesiell glans: I disse byene vil Swarovski, verdens største produsent av slipt krystall, la julemarkeder og festpyntede kjøpesentre stråle med enestående utsmykninger i glitrende krystall.

En krystalljul i hele verden

Swarovski-juletreet på julemarkedet i Zürich (26.11-24.12.2004) har blitt en institusjon. For sjuende gang står det 15 m høye grantreet midt i Europas største innendørs julemarked. 6000 ornamenter og 15 000 krystalledelstener på flere hundre girlandere bidrar til den karakteristiske glitterdrakten som overstråler hele jernbanehallen. På kjøpesenteret Glatt ved Zürich (29.11-24.12.2004) glitrer det også i år: 15 000 krystaller stråler om kapp på en 3,80 m høy og 4,60 m bred snømann. I begge tilfellene vil salgsboder tilby juleornamenter og andre artikler fra Swarovski til å ha i hjemmet.

Også på det vakreste julemarkedet i Sveits, Marché de Noël i Montreux (26.11-23.12.2004), ønskes i år de besøkende velkommen av et krystalljuletre. Det 8 m høye treet er dekorert med 1700 juleornamenter, krystallgirlandere og en spesielt utformet tretopp av Swarovski-ornamenter. Swarovskis hengivent utformede salgsbod inspirerer til fest med gave- og utformingsideer.

I Skandinavia er det beste stedet for julehandelen det vinterlige juleeventyrlandet Tivoli i København (12.11.-23.12.2004). Også i år inviterer Swarovski til julehandel i sin lys- og krystalldekorerte salgsbod.

For første gang står det også et Swarovski-juletre i Moskva (15.11.2004-15.01.2005). I Russlands mest berømte kjøpesenter, det tradisjonsrike og eksklusive GUM like ved Den røde plass, har Swarovski prydet et 9 m høyt tre med 2000 ornamenter og 300 krystallgirlandere. Spesielt for dette treet er også fontenen det står i: Vannet er erstattet med 200 kg glitrende, funklende krystall.

Contact:
    Swarovski AG