Gate Gourmet fornyer, utvider kontrakten med Norwegian Air

17 Mar, 2008, 11:00 GMT Fra Gate Gourmet

OSLO, Norge, March 17 /PRNewswire/ --

Gate Gourmet, verdens største uavhengig selskap som driver med logistikk og catering ombord fly og er medlem av gategroup, har inngått en langtidsavtale med Norwegian Air Shuttle AS om catering ombord fly og levering av forsyninger innen flyselskapets system.

Gate Gourmet har levert <<kjøp-på-flyet>> mat, drikkevarer og tollfrie varer på Skandinavias største lavpris flyselskap siden flyselskapet startet i september 2002. Dette er andre gangen kontrakten fornyes med Norwegian fra deres hub i Oslo og utvider catering på fly til Stockholm og FlyNordic, datterselskapet som nylig er kjøpt opp av Norwegian (skal ha merkenavnet Norwegian fra 5. april).

<<Vi er begeistret for å kunne fortsette det lange samarbeidet med Norwegian og stolt av at det erkjenner vårt sterke fokus på ytelse og kvalitet>>, sier Philippe Op de Beeck, senior vice president hos gategroup og president i regionen Mellom-Europa, Midtøsten og Afrika hos Gate Gourmet.

Bjørn Erik Barman-Jenssen, Norwegians sjef for stasjonsavdelingen og tjenester i luften, sa: <<Vi er imponert over Gate Gourmets engasjement for å fremme utviklingen av Norwegians ideer rundt kvalitet og innovasjon ombord fly som passer sammen med vår kontinuerlig vekst i det vi går fremover.>>

Norwegian har vokst raskt siden oppstarten med fire innenlands ruter og seks Boeing 737. I dag har Norwegian 27 B-737 i sin flystall samt åtte MD80 som FlyNordic. Selskapet tilbyr flere enn 140 ruter til 78 destinasjoner innen Europa. I tillegg flyr Norwegian til Nord-Afrika og Tyrkia og skal starte en flyrute til Dubai i oktober.

Gate Gourmet skal fortsette med kjøp-på-flyet catering og tollfrie varer fra Norwegian i Norge, Sverige og Polen og levere gratismåltider på charterflygninger. I tillegg skal forhåndsbestilling av måltider og tollfrie varer lanseres som en del av den nye avtalen.

Gate Gourmet, som ble grunnlagt i 1992, er verdens største uavhengig selskap som driver med catering på fly og virksomhet innen service- og logistikkbransjen med hovedkontorer i Zürich, Sveits og Reston, Virginia, USA. Selskapets produkt- og tjensteutvalg er nylig utvidet betraktelig gjennom oppkjøp.

gategroup, en ledende leverandør av tjenester ombord fly, er <<umbrella>> varemerket som ble introdusert i februar 2008 og representerer Gate Gourmet og 10 andre varemerker. Gruppens portefølje integrerer kompetanse i verdensklasse med partnerselskaper i tre områder - catering- og servicebransjen, flyplasshåndtering og logistikk og løsninger ombord fly. Se www.gategroup.com for å finne ytterligere informasjon.

Nettsted: http://www.gategourmet.com

KILDE Gate Gourmet