Gate Gourmet velger Inflight Service Europe som samarbeidspartner til Norwegian og deres handel med tollfrie varer

31 Mar, 2008, 22:59 BST Fra Gate Gourmet

OSLO, Norge, March 31 /PRNewswire/ --

Gate Gourmet har valgt Inflight Service Europe AB (IFS) som samarbeidspartner for alt salg av tollfrie varer ombord Norwegian Air Shuttle. Norwegian fornyet og utvidet nylig sin kontrakt med Gate Gourmet, som nå er ansvarlig for catering ombord flyvninger og proviantforsyning for hele selskapet.

I tillegg til kontroll over IFS sine tollfrie forhåndspakkede produkter på charterflyvninger med FlyNordic, Norwegians nyervervede datterselskap, vil Gate Gourmet også bruke IFS sin ekspertise til å videreutvikle impulssalg av tollfrie varer blant nordmenn. Selskapene vil også forsøke å utvikle handelen med forhåndspakkede produkter videre og danne nye segmenter i det norske nettverket.

<< Gate Gourmet og IFS har allerede erfaring med å jobbe sammen i flere flyselskaper i Skandinavia, og de har vist seg å være den beste samarbeidspartneren for salg av tollfrie varer ombord på Norwegians flyvninger >>, sa Philippe Op de Beeck, senior visepresident i gategroup og administrerende direktør for Gate Gourmets Sentral-Europa-, Midtøsten- og Afrika-region.

<< Vi er svært glade for å kunne utvide vårt samarbeid med Gate Gourmet og vi ser frem til gjensidige muligheter som oppstår ved å servere kunder på Norwegian, en av de raskest voksende lavpris-flyselskapene i Europa >>, sa Peter Candell, administrerende direktør i IFS.

Om gategroup:

gategroup ble dannet i februar 2008 og er en paraplybenevnelse for den globale leverandøren av catering og logistikk for flyselskaper, Gate Gourmet, og 10 andre merkenavn, inkludert deSter, Supplair, Harmony, Pourshins, eGate Solutions, Gate Aviation, Gate Safe, potmstudios, Performa og Elan. Gruppens portefølje integrerer kompetanse i verdensklasse med samarbeidspartnere på tre omfattende områder - catering og service, flyplasshåndtering og -logistikk, og løsninger ombord flyvninger. Se http://www.gategroup.com for mer informasjon.

Om IFS:

Inflight Service (IFS), basert i Stockholm, har en ledende posisjon i reisedetaljhandelen, inkludert salg av tollfrie varer. Med klienter hovedsaklig i de nordiske landene, de baltiske landene og Polen, tilbyr IFS tjenester og forretningskonsepter til flyselskaper, shippingindustrien og flyplasser.

Nettside: http://www.gategourmet.com

KILDE Gate Gourmet