Glem rotete regneark - nå kommer fremtidens planlegging på internett

07 Sep, 2009, 08:30 BST Fra Projectplace International AB

KONGSBERG, September 7 /PRNewswire/ -- Projectplace (tidl. Prosjektplassen) slipper i disse dager et unikt planleggingsverktøy på internett. Med et enkelt brukergrensesnitt og dra-og-slipp-funksjon er "Projectplace Planner" både raskere enn Excel og enklere enn MS Project. Beta-versjonen av Projectplace Planner er gratis fram til den fulle lanseringen senere i høst.

Klikk her for å se denne Multimedia News release:

Det har aldri vaert enklere å planlegge et prosjekt: Projectplace Planner er det første webbaserte planlegginsverktøyet i sitt slag, og er utviklet for å gjøre hverdagen enklere for alle som jobber prosjektbasert. Vekk med kompliserte verktøy, inn med oversiktlig og letthåndterlig prosjektplanlegging.

- Vi vet at en av de viktigste suksessfaktorene i et prosjekt er effektiv kommunikasjon mellom alle involverte. Derfor har vi laget Projectplace Planner som et interaktivt webbasert kommunikasjonsverktøy, sier Mattias Hällström, gründer og utviklingsdirektør i Projectplace.

Med Projectplace Planner kan man raskt lage oversiktlige planer som enkelt distribueres via e-post. Mottakeren får en lenke til planen og kan kommentere eller gjøre endringer direkte i webleseren.

Produktet retter seg mot de fleste typer prosjekter og virksomheter, og Projectplace anser markedet som stort.

- Vi lanserer en beta-versjon slik at vi kan få feedback fra kunder og andre som kan ha nytte av Projectplace Planner. Det er en viktig del av vår strategi at vi utvikler tjenesten i dialog med brukerne våre, sier Mattias Hällström.

Betaversjonen av Projectplace Planner kan testes gratis fra 7. september. Senere i høst vil verktøyet lanseres som en del av Projectplaces nye abonnement Personal Edition, der man også har tilgang til dokumenthåndtering og sin egen personlige plass på nett.

Test Projectplace Planner her:

http://www.projectplace.com/en/Products-and-Services/Projectplace-Planner / -------------------------------------------------------------------------

Projectplace International AB har siden 1998 utviklet og driftet Europas ledende webbaserte prosjektverktøy. Tjenesten kan brukes av alle som jobber i prosjekter, og forenkler og effektiviserer kommunikasjon og samhandling mellom kollegaer, kunder og partnere. Med drøyt 100 ansatte og hovedkontor i Stockholm, er vi også lokalisert i Danmark, Nederland og Tyskland. Alle disse landene har språkspesifikke versjoner av systemet og lokal support. Prosjektledere, prosjektmedlemmer og interessenter innen alle bransjer bruker Projectplace daglig. Tjenesten har fler enn 470 000 registrerte brukere fra bedrifter og organisasjoner over hele verden. Les mer på http://www.projectplace.no

Pressekontakt Projectplace:

Erik Eggum, Sales & Marketing Director Norge - tlf. +47-928-53-000 - erik.eggum@projectplace.no

KILDE Projectplace International AB